Cue sheet

geachte lezer …ik heb n probleem met het schrijven van cd`s met cue sheet …als ik wil gaan branden krijg ik de error cannot load cue heet error line 3 …weet iemand wat er aan de hand is en wat ik eraan kan doen ?

bvd

Gewoon met nero zonder cue sheet branden…

zover was ik zelf ook al …maar tis wel fijn dat je nummers door kan drukken niet ? !

Kan je misschien je cue sheet hier posten dan kunnen we kijken wat er mis mee is.

inderdaad open ff je cue met een editor (notepad ofzo) en paste hem hier ff.

Veel voorkomende fout met Cue is dat de naam het pad bevat waar de bin staat. gewoon pad weglaten en ervoor zorgen dat de binnaam exact hetzelfde is in de cue als de bin file zef

Ik vergelijk altijd een cue met foutmelding, met 1tje die wel goed is.

dan zie je al snel het probleem, en kan je het via kladblok makkelijk zelf oplossen.

Je kunt ook je bin-file openen met isobuster en daarna met de files doen wat je wil… (maar dat wist je waarschijnlijk ook al)

Je kan ook die cue proberen te branden met burnatonce…dat progje kan de meeste incorrecte cuesheets herkennen en branden zonder manuele modificaties van de .cue.:slight_smile:

Freeware software Burrrn is ook super handig voor het branden van CUE-sheets. Heeft ook een CUE editor waarmee je eventuele fouten kunt fixen.

Ik heb zo’n flauw vermoeden om wat voor regel het gaat. De regel met het volledige pad (bijvoorbeeld c:\meuk\data\iso\backup.bin) loopt mis.

[sarcasme]
Tsja , normaliter als je zelf een backup maakt komt dat redelijk overeen met het pad waar de grote .BIN file staat , maar bij het gebruik van Kazaa , Nieuwsgroepen of ander spookachtig software downloaden wil het nogal eens mis gaan. Dan moet je even met notepad aan de slag.
[/sarcasme]

Of was dat toch regel 1 … die padregel ?

Originally posted by Mr. Belvedere
Of was dat toch regel 1 … die padregel ?

Bij 1 van m’n mp3-cuesheets is het regel 3, bij een backup van een softwarepakket (ooit is gemaakt) is het regel 1.

Originally posted by G@M3FR3@K
Freeware software Burrrn is ook super handig voor het branden van CUE-sheets. Heeft ook een CUE editor waarmee je eventuele fouten kunt fixen.

IDD een heel goed programma!Werkt echter alleen maar voor audio…

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Ik heb zo’n flauw vermoeden om wat voor regel het gaat. De regel met het volledige pad (bijvoorbeeld c:\meuk\data\iso\backup.bin) loopt mis.

Of was dat toch regel 1 … die padregel ? [/B]

nee je hebt gelijk regel 3 is waar de cue de bin/mp3 vandaan moet halen. soms is het dat die path verkeerd staat als de bin/mp3 en de cue in dezelfde map staan is enkel de naam van de bin/mp3 + extensie nodig
het ziet er dan ongeveer zo uit

FILE "file.mp3" MP3
of
FILE "file.bin" BIN

He hallo iedereen,ik heb ook een probleem met branden de cuesheet is goed alleen als de cd gebrand is zijn de cue-punten net een seconde te vroeg terwijl met de cue sheet maken alles perfect is???

Iemand daar antwoord op??

P.s. maakt niet uit melk programma ik heb alles geprobeerd

ik heb ook last met cue sheets.
alleen met muziek cue sheets
data gaat goed.
mij is verteld door een vriend dat het komt omdat ik een dvd brander gebruik…:confused: