CTX 1785s monitor stuk

vbimport

Ik had dit monitortje al een tijd in een doos staan omdat deze het niet meer doet. Jaren geleden bij Dyme gekocht en ook een keer laten repareren (kreeg een nieuwe opgestuurd) jaren daarna kreeg ik ook met deze problemen (identiek aan de vorige) namenlijk, monitor functioneerd een tijd goed, maar beeld gaat dan op zwart. Geen piepjes en ook de computer merkt niets vreemds.. toch gebeurd dit zo vaak dat er amper mee gewerkt kan worden.

Ik heb deze zonet aangesloten, maar krijg nu al op het begin geen beeld meer.

Heeft er iemand soort gelijke ervaringen of suggesties?

Ik baal hier natuurlijk flink van, want de monitor was destijds nog geen 2 jaar oud (hooguit 1-1/2 jaar)

He,

Ken het probleem maar je hebt nog een probleempje DYME is al een paar jaar failliet!

Ik weet alleen niet wat je tegen dit probleem kunt doen!

Indien je nog fabrieksgarantie hebt (ik heb geen flauw idee hoelang CTX garantie geeft) zou ik eens contact opnemen met de importeur. Zoniet, dan is het wellicht verstandiger hem eventjes weg te brengen naar zo’n klein electronica-reparatie bedrijf. Ik weet er hier in de buurt eentje te zitten, die repareerde mijn monitor voor fl 70,-- terwijl er voor fl 56,-- aan onderdelen vervangen moest worden. En nog binnen een dag ook…

:slight_smile: bedankt voor de reacties.

Dyme is iid failliet (was toch wel een top zaak wat service betreft)

Het gekke bij die CTX is, dat het lampje wel groen oplicht (dus niet in standby springt) alles lijkt goed te functioneren, maar dus geen beeld :frowning:

Kep ook geen garantie meer (aparaat is inmiddels meer dan 3 jaar denk ik zo) Ik ga dus maar een nieuwe kopen, had al eerder gelezen dat een LG monitor goed is (heb nu een Iiyama s700-17 inch, die bij de randen wazig beeld geeft)

Ik heb zelf een IIyama maar ik vindt Sony ook wel rullen!
Zelf vindt ik LG zuigen maar tja dit vindt je vanzelf uit. NEC monitoren zijn over het algemeen ook wel goed!