Crossfading tussen tracks (nero)

Ik gebruikte op mijn oudere computer altijd de optie ‘crossfading’
bij het branden van 'live’cd’s in combinatie met 0 seconden
pauze tussen de tracks. ( NERO 5.0.3.8). Dit werkte altijd perfekt.

Op mijn nieuwe computer heb ik nu nero 5.5.5.1 geinstalleerd,
maar ik kan deze optie niet vinden. Iemand een idee
waar dit verborgen is ?

Zit er nog steeds hoor, wist ook niet waar die zat maar had em binnen 30 seconden gevonden…

Selecteer een audio track in de audio cd layout (niet de eerste) en klik met je rechtermuisknop, selecteer dan properties en voila, daar onderaan staat het.

Aanvinken en selecteer hoeveel seconden crossfade je wilt hebben.

Ik snap niet wat ik dan verkeerd doe…
Ik krijg dit te zien:

Zou dat soms aan Windows XP liggen kan even niet op de andere computer kijken .
Dit is versie 5.5.6.4
Fotootje staat nu hier
http://home-5.12move.nl/~sh982252/Nero5.5.6.4_kopie.jpg en daar zit het wel weer .
Beetje vreemd :rolleyes:

Heb hetzelfde venster als Nighthawk in Nero 5.5.5.1

Maar ik snap niet waarom het bij jou anders is, heb je een limited versie of zo? Kan me niet herinneren dat die ooit uitgebracht is…of is die Crossfade toch een soort plugin of zo?

Heb zelf de retail versie, netjes gekocht in de winkel…zou dat het zijn?

Als ik mijn versie check dan staat er versie 5.5.5.1 (bundled) ?

Deze versie was standaard geleverd bij mijn nieuwe computer.
Kan het hier aan liggen dan ?

Het zou kunnen…maar ik weet het niet zeker.

Je zou eens demo versie kunnen downloaden om te kijken of het daar ook zo is bij je.

Bedankt voor de info, probeer wel een nieuwere versie.

Heb even op mijn Windows XP mach gekeken en wat blijkt je moet de plugins installen en dan werkt het perfect zie

Plugins zijn bij onze vrienden van
http://www.cdrsoft.cc te halen :wink:
Groetjes

Hi,

ik heb inmiddels 5564 gedownload en nog steeds hetzelfde
probleem (onder XP).

Nighthawk, kan jij me vertellen welke plugins ik precies nodig heb ?

Alvast bedankt

Deze Nero.mp3PRO.Encoder.Plugin.for.Nero.v5.5.5.1.Retail en
Ahead_MPEG2_Plugin_v1.2_FINAL

Groetjes

Bedankt, Nighthawk, ik ga het straks proberen.

Allebei de bestanden gedownload en geinstalled, opnieuw
geboot, maar helaas. :frowning:

In ieder geval bedankt voor alle moeite.

Dan probeer deze MPEG2inst
Moet toch echt werken

Originally posted by NightHawk
[B]Deze Nero.mp3PRO.Encoder.Plugin.for.Nero.v5.5.5.1.Retail en
Ahead_MPEG2_Plugin_v1.2_FINAL

Groetjes [/B]

Uhm, ik zie ff nie wat een MP3pro encoder en een MPEG2 plugin wat te maken hebben hiermee.
Ik heb, onder XP helemaal GEEN plugin of wat dan ook erbij geïnstalled en ik zie gewoon onderaan nog staan dat je kan crossfaden!

Ik heb nero ge-uninstalled, het register opgeschoond, opnieuw
geboot. Hierna een schone installatie gedaan van 5.5.6.4
en de optie “crossfading” doet het weer.
Snap echter nog steeds niet waarom deze optie hiervoor niet beschikbaar was.

Allemaal bedankt voor de info
:slight_smile:

Zal wel wat te maken gehad hebben met het feit dat jij met die bundled versie aan de gang geweest was. Bundled versies zijn vaak incompleet, dus missen bepaalde functies.
Toen jij daarna met een full (gedownload) version verder ging werd natuurlijk in je sys herkent dat jij een bundled licencie gebruikt had en die licensie werd autom. gebruikt door Nero.

Tis maar een theorie hoor. (heb het ook een keer gehad nm) :smiley:

Tja… het kan nog gekker. Ik heb momenteel een demoversie van Nero (5.5.6.4) op mijn XP bakkie draaien. Bij het booten krijg ik een soort van splash-screen te zien waarin vermeldt wordt dat mijn versie nog tot 28-2-02 geldig is en dat het registreren enkele fijne voordelen heeft. Eén van deze voordelen is dat Nero dan crossfading tussen audiotracks ondersteunt.

Ok, leuk en wel. Maaaaarrrrrr… op de een of andere gekke manier werkt in mijn demoversie de crossfade functie gewoon.
(ben ik trouwens erg blij om, die functie is ideal om live-mp3’s inelkaar te laten overlopen zonder dat je het hoort, doe ik best vaak… ;)…

Hey medebewoners, misschien al helemaal niet meer nodig, maar ook ik verloor de crossface functie na en upgrade en neit meer terug te vinden (schone install niks niet). Ten einde raad een heeele oude versie opgesnord(4. nog iets) en zonder registreren de 5.8.8.2.erover heen en die van mijn serienummer voorzien !!!
Et voila, weer beschikbaar probeer ook maar eens zou ik zo zeggen. Het probleem ook aan Ahead zelf voorgelegd maar na 14 dgn nog steeds geen antwoord retour. SUKSES :]

Hey Hey, I’ve got the same problem, but I do NOT have the Nero 4 series anymore. Depending on the size…would it be possible to send the file over by www.yousendit.com ? It allows up to 100Mb