Creative Geforce 256 probleem

vbimport

Een tijdje geleden heb ik al eens een vraag gesteld wat het probleem zou kunnen zijn aan die kaart, het feit is zeker, dat ding slaat meer vast als er dagen in een jaar zijn. De ondersteuning op de site van Creative biedt blijkbaar ook geen oplossing, en zoals jullie vorige keer schreven om de Detenator 2 te downloaden (dat heb ik dan ook gedaan, 'k heb alles eraf gezwierd en dan terug met een clean install begonnen) en het effect was nog steeds hetzelfde, een tijdje motocross madness spelen en hangen maar. Ik ben bijna ten einde raad, wie kan mij helpen.
Tnx a lot op voorhand
Grtz to the Cd Freakers en hopelijk werkt het Old Dutch Forum terug binnen de kortste keren.

probeer eens terug te gaan naar de winkel waar je de kaart gekocht hebt en ik weet niet waar je woont maar ga eens langs bij de technische dienst van paradigit

Heb zelf ook zo’n kaart, maar ik heb er geen problemen mee, ook niet met hetzelfde spel.

Als je kaart een Temperatuurmetertje hebt moet je na het vastlopen zo snel mogelijk ff kijken of je kaart ook te warm is geworden… dit is een mogelijke oorzaak van overclocken of een andere kaart die de luchtcirculatie van je grafische processor blokeert.

Wat voor een systeem heb je en noem ook het type hardware die je hebt (b.v. welke geluidskaart)

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by sampoo:
Wat voor een systeem heb je en noem ook het type hardware die je hebt (b.v. welke geluidskaart)<HR></BLOCKQUOTE>
Processor: PentiumIII-733
Sound: Creative Labs Live Blaster
Scsi Plextor 40x CD - Rom
Adaptec Scsi kaart
In het begin werd de processor te warm, na een nieuwe koeling gestoken te hebben was dit opgelost.
Pertsoonlijk denk ik dat het probleem wel eens bij de controller zou kunnen liggen.
Tnx voor de reacties.

Ik denk dat de geluidskaart of de SCSI kaart het probleem is. Kijk eens in Control Panel->System->Device Manager->Properties of de IRQ die je Geforce gebruikt gedeelt wordt met die van je geluidskaart of Controller. Is dit het geval verplaats dan de desbetreffende kaart naar een ander PCI slot en controleer dan of de Geforce nu een eigen IRQ heeft. (hij mag hem wel met een ACPI IRQ holder of zo delen alleen niet met een ander PCI slot!) En test Motocross nog eens.

Heb er geen problemen mee, maar eerst sloeg mijn computer wel vast toen die er net inzat.
Heb er toen een extra kaartcooler ingezet, sindsdien heb ik geen problemen meer

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by sampoo:
Ik denk dat de geluidskaart of de SCSI kaart het probleem is. Kijk eens in Control Panel->System->Device Manager->Properties of de IRQ die je Geforce gebruikt gedeelt wordt met die van je geluidskaart of Controller. Is dit het geval verplaats dan de desbetreffende kaart naar een ander PCI slot en controleer dan of de Geforce nu een eigen IRQ heeft. (hij mag hem wel met een ACPI IRQ holder of zo delen alleen niet met een ander PCI slot!) En test Motocross nog eens. <HR></BLOCKQUOTE>
DE IRQ van de GeForce en van de SCSI controller blijken bijde op 11 te staan, de 10 is reeds bezet door de SB welke nummer kan ik best kiezen voor de GeForce op te zetten?
Tnx misschien al een stapje dichter bij de oplossing.
Grtz to Ya all

Nou heb je een moederbord die het zo makkelijk kan veranderen ik moet echt mijn kaarten in mijn kast verplaatsen maar als jij het in je Bios kan dan kies je een nummer die niet door een PCI kaart wordt gebruikt dus alvast geen 10 of 11 en anders gewoon de SCSI verplaatsen naar een ander PCI slot of de geluidskaart en controller verwisselen maar misschien krijg je dan weer problemen tussen de geluidskaart en je Geforce.