Cpu vraag

Momenteel heb ik een pIV 3.066mhz op een soltek mobo.(3401 barebone met 250watt voeding)

Ik wil daar nu een pIV 3,2gig met 1mb cache of een pIV 3,2 met 2mb cache in steken.

Moet ik daarvoor een ander mobo kopen of zou dit lukken, ik heb al op de site gekeken van soltek maar dat staat er niet echt op.

Indien het niet zou lukken dan laat ik het zo want een ander mobo is geen optie aangezien het een barebone is.

Hai,

welk moederbord is het precies?

mzzl Dunedaïn

Deze is het

http://www.soltek-computer.de/soltek/product/qbic.php?isbn_st=SL-B8E-F&qisbn_st=EQ3401

mobo is een SL-B8E-F met een Intel 865G chipset.

Volgens mij staat hier jouw antwoord. Als ik het goed heb gezien gaat jouw MoBo tot 3.2GHz

mzzl Dunedaïn

Originally posted by snowie
[B]Deze is het

http://www.soltek-computer.de/soltek/product/qbic.php?isbn_st=SL-B8E-F&qisbn_st=EQ3401

mobo is een SL-B8E-F met een Intel 865G chipset. [/B]

Er staat inderdaad tot 3,2gig maar hoe kan ik weten ofdat ie ook processoren ondersteund met 1 of 2mb cache?

Originally posted by snowie
Er staat inderdaad tot 3,2gig maar hoe kan ik weten ofdat ie ook processoren ondersteund met 1 of 2mb cache?

Ik weet dit niet zeker, maar ik verwacht ergens dat een moederbord zelf niet veel te zeggen heeft over het cachegebruik van de CPU. Dit geheugen is namelijk alleen door de CPU zelf te adresseren en derhalve volledige transparant voor de buitenwereld.
Zou het kloppen wat ik hier neerplant, dan zou het niets mogen uitmaken wat voor CPU je erin steekt. Het enige wat in mijn ogen kan gebeuren is dat het moederbord je CPU verkeerd herkent (bijv Unknown CPU oid?), maar dat toch alles correct werkt.

Maar nog eens… dit is allemaal dikkeduimzuigerij, dus niet kwaad worden als hier niets van klopt :slight_smile:

Ik heb research gedaan via de groothandel en enkel de laatste nieuwe intel mobo en de ic7 en ae7 van Abit dienen er voor.

Ze werken ook op andere mobo maar ze kunnen praktisch de stroomtoevoer niet aan, ze worden idle zo’n 70° en het is onmogelijk er mee te werken wegens te warm worden.

Er zijn wel oudere mobo die er mee werken via een gegorceerde bios maar ook daar heb je na verloop van tijd warmte problemen mee.

Dus indien ik echt zo’n cpu wil ben ik verplicht een ander mobo te kopen, dus dat betekent dat mijn barebone nutteloos is dan.

Toch bedankt voor de reply’s.