CPU upgrade, doen of niet doen?

Momenteel draai ik in mijn primaire desktop een Athlon 1400 op 1600Mhz. Ik kan voor relatief weinig geld upgraden naar een Athlon XP 2100+. Nadeel is wel dat ik nog steeds een bord met SDRAM heb…

De vraag dus: is het de moeite waard op te waarderen of is het merkbare verschil tussen mijn opgefokte TB-C en een gehandicapte XP (vanwege het trage geheugen) te verwaarlozen?

Eigenlijk was ik van plan te wachten totdat de hammer komt… maarja upgraden voor een prikkie kan intressant zijn!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Momenteel draai ik in mijn primaire desktop een Athlon 1400 op 1600Mhz. Ik kan voor relatief weinig geld upgraden naar een Athlon XP 2100+. Nadeel is wel dat ik nog steeds een bord met SDRAM heb…

De vraag dus: is het de moeite waard op te waarderen of is het merkbare verschil tussen mijn opgefokte TB-C en een gehandicapte XP (vanwege het trage geheugen) te verwaarlozen?

Eigenlijk was ik van plan te wachten totdat de hammer komt… maarja upgraden voor een prikkie kan intressant zijn! [/B]
Ik zelf heb precies hetzelfde Dee-ehn. ok een TB 1400@16XX met SDRAM. Op dit moment kan mijn moederplankie maar een XP 1800+ aan. Dus voor mij zit een upgrade er niet in voor dit moederplankie. Mijn Mobo is een MSI K7T Turbo (6330):frowning: Je zal nooit de performance uithalen als je DDR geheugen zal gebruiken. Maar dat hoef ik jou ook niet te vertellen. Maar een PROC update kan nooooooit kwaad. Mag je hem niet proberen? Dan kan je gelijk kijken of je 3D mark scores vooruit gaan. Hehehe. Dan kan je kijken of dat het geld wel waard is. Nieuw kost ie ongeveer 115.

Maar…op de HCC ff een nieuwe PROC kopen, Geheugen, Moederplankie enne…eeeh. Ja nog veel meer!!!:bigsmile:

Je 6330 kan wel meer aan dan een 1800+ hoor… ik heb exact hetzelfde plankje :)…volgens de MSI bios updates zou het plankje tot 2000+ aan moeten kunnen, voor snellere CPU’s zou je een turbo 2 moeten hebben…
Ik denk dat de 2100+ ook wel correct werkt, eventueel alleen op een lagere multiplier (heb ff wat gegoegelt)…

HCC? Nah… ik weet plaatsen waar het goedkoper is (ja wel legaal;)) dan op de HCC… en waar ik geen problemen krijg als er iets mis blijkt te zijn!

Helaas kan ik de CPU er niet op proberen (CPU ligt 300km verderop!)…

altijd doen, kun je altijd nog een fatsoendelijk mainboard + mem later kopen.

Waarom zou je net dat beetje meer willen?

In verhouding betaal je toch teveel voor dat weinige extra vermogen…je kunt altijd wel bezig blijven…

Meer wil ik altijd… :wink:

Tis echt een twijfelpunt… opzich is een 2100+ beter dan de mijne… van de andere kant staat het 333Mhz model ook weer voor de deur… en die zijn ook betaalbaar (als ik toch geld ga uitgeven)…

Nja ik zal het eens goed overdenken… zou iemand persoonlijke ervaring hebben met dit soort minimale upgrades: ik hou me aanbevolen!

Het enige wat ik laatst geupgrade heb is mijn videokaart. Van een Radeon 64 Mb ViVo naar een Hercules 3D Prophet 9700 PRO en dat verschil is zeker te merken!!! Die processor upgrade zal ook wel te merken zijn maar niet in die proporties. 300 Km???hmmz germany???

Ik weet ook wel dat de HCC de laatste jaren niet meer de goedkoopste is dan de prijzen in de winkels zelf. De prijzen liggen daar bijna altijd wel gelijk. Maar ja het gaat om de fun om daar weer eens te zijn, lekker te lopen en kwijlen wat al die mensen hebben liggen.