Cpu temperatuur

vbimport

Hoeveel graden mag m’n processor eigenlijk worden ?
Hij is nu 50 graden celsius.
Er staat een cooler op met 3 fans.
Ik bezit een A-Open AX6BC moederbord en een P III 600 100 mhz met 256 mb ram.
Hij is NIET overclockt.
Er zit een proggie bij om de temperatuur te meten.
Het heet System health monitor r2.31.
Is dit betrouwbaar ?
Bedankt voor de hulp.

70 graden celsius

en nou staat er in het nieuwe Conrad computerblaadje een hele leuke digitale temp.regelaar die in een 5,25" slot past.
dan kun je op je tower zien hoe heet de boel word.
helaas doet mijn scanner het ff niet dus ik heb geen afb.

Portje*

Ik heb bij de Blokker 2 van die digitale thermometers gekocht voor 14,95 per stuk.

1 sensor op de cpu en 1 op mijn vga kaart.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Badtobone:
[b]Portje*

Ik heb bij de Blokker 2 van die digitale thermometers gekocht voor 14,95 per stuk.

1 sensor op de cpu en 1 op mijn vga kaart.[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

van DIE 2 gekocht of gewoon losse tem.meters.

let op dit was een regelaar ( controller ) die dus fans aanstuurt

2 losse dig. metertjes met sensor.

Fans heb ik genoeg (7) dus.

en die sturen geen fans aan en dat is nou net wat ik zo leuk vind, digitaal aangeven bij welke temp. de fans moeten gaan koelen.
gaaf man.
maja weer 60 piek.

heb ik ook gezien portje, inderdaad een heel mooi ding, alleen jammer dat al m`n slots volzitten :frowning:

bij mij zitten ze ook allemaal vol, ik zaag er gewoon een bij.
lijkt me toch wel kikken.

Dat probleem van die overvolle kast ken. Ik moet eigenlijk wel een big tower hebben, maar dat staat zo stom he op een buro… dat is meteen weer zo hoog :slight_smile:

Greeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

bedankt voor jullie hulp maar nu heb ik nog een vraag . ik heb gezien dat er geen witte pasta tussen de processor en de cooling zit . Is dit schadelijk ???

Schadelijk is wat overdreven, maar de koeling wordt heel wat effectiever als er koelpasta (en voor goede werking zo dun mogenlijk) aangebracht is.
Punt is dat er wat lastig aan te komen is, bruikbaar is dan goede siliconenkit( gespecificeerd met een tempbereik tot 250 graden Celsius).