Counterstrike probleempje via netwerk

Wij hebben thuis een netwerk en op beide computers draait windows 98 en internetten draait via een proggie van Artisoft i-share. Nu probeerde ik laatst cs via netwerk te spelen over internet. Dit lukte dus niet. De computer had denk ik problemen met de verbinding of zoiets. Heb het ook geprobeerd op de computer waar internet zelf op zit, maar hier doet ie het wel maar deze is te sloom. In windows xp krijg ik het netwerk niet aan de praat. En ik wil wel graag het netwerk behouden. Iemand een oplossing?
Zelf denk ik om misschien een ander proggie te gebruiken om internet te delen, maar deze werken meestal niet zo goed. Iemand toevallig ervaring hiermee?

Of zou je cs niet kunnen spelen via zo’n proggie dat internet deelt en moet je dit via xp doen ofzo.

cs ?

Winroute, Wingate of Sygate zijn misschien betere varianten…

waarschijnlijk moeten je poorten ge-mapped worden.
Ik raad je Winroute aan. De lite versie biedt voldoende, werkt perfect en is makkelijk.
Als je je poorten mapped dan betekent dit, dat als er een bepaalde poort aangesproken wordt dat dat signaal dan naar een bepaalde pc in je LAN verstuurd wordt. Dus naar jou pc bv!

Heb het proggie winroute gedownen, maar snap het niet helemaal moet ie geinstalleerd worden op beide computers en hoe moeten de instellingen staan. Sorry, maar ben een echte newbie in dit soort dingen:D

Oh en als ik hem bv draai onder lan, staat de resolutie op 1024x… en ziet alles er goed uit, alleen in opengl heb ik bulletholes, maar zo gauw ik de muis beweeg gaat het beeld echt vreemd schokken niet zoals het hoort. Dit komt zeker niet door de resolutie want dat moet ie aankunnen ook geprobeerd. Wat te doen iemand?:confused:

Originally posted by SoulShower
cs ?

Counter-Strike

thuis heb ik ook CS. Ook winXP, en ook een netwerkje. En het werkt. Mijn broer heeft het gefixed. Het kan dus wel…

suc6

Ja dat het kan wist ik ook wel, maar heb ik daar iets aan nee…:mad: :Z

Ten eerste: staat er op de PC waar internet binnenkomt een firewall die de boel tegenhoudt???

Zo ja: geef de andere pc vrije toegang…
Das simpel.

Ten tweede zelf werk ik met SyGate. En alles draait vanaf 3 pc’s over 1 internet-pc (alleen zelf een server draaien lukt met sommige games alleen op de internet-pc?!?!?)

Hoop dat je hier wat aan hebt.