Coolers

vbimport

Hallo,

ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen, en zelf in elkaar te boxen mijn configuratie zou worden :

Schrijver : ACER 12x8x32x
Schrijver : Plex 16x10x40

Grafische kaart : Leadtek 2MX-400 64 MB SDR

Harddisk : Maxtor 5T060H6 : 60 gig (7200/100)
RAM : DDRAM 1 Gig

Moederbord : ASUS A7M-266 ® >1500/266/2DDRAM/1AGP/5*PCI (AMD761)

CPU : Thunderbird 1400 MHz

Kast : Maxitower

Cooler : FOP38

Het is dus de bedoeling te gaan overklokken. Na het doorzoeken van verschillende sites, kwam ik tot de conclusie dat een FOP38 een uitstekende koelers is mar zoveel lawaai maakt. Graag had ik nu geweten als dat nu ECHT ZOVEEL lawaai maakt. Met wat kan je het vergelijken ??? Ik ben ook in de verleiding gebracht door deze koeler http://www.aconto.de/info/silverado/info.htm Heeft iemand daar ervaring mee ?

Als er anders nog opmerkingen zijn over de configuratie die ik zou willen maken, graag een reactie.

Wel om je ff een plezier te doen, heb ik ff men micro opgezet, en met fop 38 laten draaien met de kast toe, hoe ie presteert verw8 je in je meel account :slight_smile:

Is wel best een goede cooler, maar toch wel aardig wat lawaai, maar dat went wel, met die andere cooler die je voor ogen hebt, heb ik geen ervaring

Thanks Mattel das goed gevonden van jou, wat denk je van de configuratie ?

niks op aan te merken, alhoewel ik als grafische chipset zou gaan voor een Geforce 2 ultra 64 mb kost maar 3000 bef meer dan geforce 2 mx 400, of direct naar een geforce 3 :wink:

Heb een test op Tomshardware gelezen over die “noisecontrol Silverado” en ik moet zeggen die kwam er zeer goed uit. Heb momenteel een " super chrome orb" en die maakt me een beetje teveel lawaai. Ben op zoek achter een leverancier (in België) voor de silverado dus als iemand een adres weet laat maar iets weten. Je configuratie ziet er goed uit. Heb ongeveer dezelfde maar heb er een ATI Radeon 64MB DDR VIVO inzitten, ben hem nog aan het uittesten want heb hem nog maar 3 dagen.

:cool: :cool: :cool: :cool:

Allereerst ziet die config er verder wel ok uit hoewel 1024mb aan DDR geheugen misschien wat overdreven is! :wink:
A/d andere kant lijkt het mij dat je nie zo’n gamer bent, want anders zou je meer geld in een betere videokaart moeten steken! (ik ook nie zo’n gamer en heb dus ook een GF2mx) Anders zou je idd een snellere GF2, GF3 of beter nog, even wachten tot de Ati Radeon 2 uitkomt want dat ding wordt pas retesnel!!!
Dan even nog over die koeler, er is nou toch ook nog een andere koeler van Globalwin uit? De Cak38 toch?! Kijk anders ff hier ernaar! Weet verder dat die koeler idd veel herrie maakt maar daar staat wel prestatie tegenover hè!
Wat je ook kunt doen is voor waterkoeling gaan offcourse; ik sprak laatst “The Sorcerer” hierzo en die kreeg een heleboel van die complete kits binnen. Het gaat hierbij om die complete kit die je hier kan vinden.
Over die andere koeler weet ik je niks te vertellen, ken em nm niet! :wink:

Mattel: kan je mij die soundfile ook ff sturen plz… zat nm ook al in twijfel voor die koeler! Thx!

[i]
Mattel: kan je mij die soundfile ook ff sturen plz… zat nm ook al in twijfel voor die koeler! Thx! [/B]

Allé dan, btw die ATI radeon 2; verbleekt met de nvidia N-FORCE verschijnt in september :slight_smile:
zelfde gpu als in de x-box :smiley:

Ff op wat opmerkigen over je config: het ziet er goed uit, alleen vind ik persoonlijk 1Gb aan DDR wat overdreven (het kan echter nooit kwaad zolang je OS het aankan). Ook zou ik jou weer willen aanraden voor een MSI bord te gaan (zoals ik al velen aangeraden heb) vanwege de grote stabiliteit…

Dan ff over die cooler: de FOP38 en 32 zijn goede coolers voor een goede prijs. Het zijn echter niet de enige goede coolers. Ik heb op me athlon-c 1,2 ghz een Alpha socket a Power cooler zitten. Die presteert een 2 a 3% slechter dan de FOP38 maar hij is wel veel stiller (maar ook die hoor je stevig)…

DN ik weet dat 1 Gig veel is. Maar het is de bedoeling enorm veel 3D cadwerk te doen op die pc. Op het werk hebben we ook het Ram omhooggekrikt van 512 naar 1 gig en das een serieus verschil. Vooral in het roteren van complexe 3D - figuren.

Waarom ik voor zo’n moederbord wil gaan is omdat een vriend van mij het aan het testen is op overclocking enzo. En het is ook mogelijk om een perfecte meetanalyse te doen, omdat je op het moederbord meetapparatuur kan aansluiten. Blijkbaar is dat het enige moederbord waarop dat kan.

Hoever wil je gaan overclocken dan?

Ik denk dat je bij serieus overclocken meer hebt aan een case-fan of een waterkoeling kit!

Ik zou op www.oc-shop.com eens kijken voor een leuke case-fan!
Ik zou de Delta 120mm aanraden ook al klinkt dat ding als een grasmaaier maar het koelt wel heel erg goed!

Kijk ook hier eens http://www.macpower.com.tw/news.htm hier staat een stukje over de digidoc, hier kun je heel veel case-fan’s mee aansturen!