Cooler bij AMD Socket A

vbimport

Yo!

Meer een vraag voor tweakers misschien, maar dis toch een gezelliger board met meer aardige mensjes die veel antwoorden :).

K heb dus een pctje uitgezcht: MSI mainboard, AMD Socket A 1,2 Ghz Thunderbird, en dan moet k nog een coolertje kopen…

WAT voor cooler? en hoe bevestig je dat ding op je processor? En wat is Coolerpasta troep :slight_smile: ?

Alvast bedankt heh… …Grtz JP.

Hey JP,

Ik heb een SuperORBje op men 1GIG AMDtje gezet. Is EZ om vast te zetten…gaat met clips…wijst zich vrijwel vanzelf…de coolerpasta zit er ook bij…kun je eventueel
op de onderkant van de cooler smeren maar is nie echt een must ofzow :slight_smile:

Niet eerst testen zonder cooler heh :wink: want dan is de kans groot dat je processortje binnen 5 secs weggesmolten is…

Het ligt er trouwens natuurlijk ook aan wat je voor een cooler wil uitgeven…je kan ook kiezen voor watercooling, peltiers…maar dan ben je wel ff een stukkie (lees: paar honderd) pieken meer kwijt… :smiley:

Zo’n SuperORB van Thermal Thake kost iets van 50 a 60 pieken ofzow.

btw…ik heb nog wel een Coolermaster liggen…die cooled ook wel aardig…

Ik heb een Titan Majesty Dual Fan liggen! Is niks!!!
M’n gigahz @ 1,2 wordt gewoon 55 graden IDLE, 65 stressed! :frowning:

ik heb ne global win fop38 en nog een paar systeemkoelertjes, enzo, alles wat in men pc zit, is eigen lijk gekoeld. Men T-bird 1,2 gig haalt maximum 29°C, enige nadeel dat die fop veel lawaai maakt, en ik heb geen koelpasta ofzo gebruikt :slight_smile: Maar heb wel voor 5000 bef aan koeling in men kastje zitten :wink:

1. Waar dient die koelpasta voor dan?
  2. Die winfop kan toch 1.4 GHz. aan? Waarom overclock je die AMD dan niet?
    Hoe meet je je processor temperatuur dan? Met dat coole apparaatje dat een tijdje terug hierzo aan de tand gevoeld werd? Voor 450 piek ofzow…?

En wa hebbie voor die winfop betaald en waar :slight_smile:
Ik heb nou trouwens besteld een coolertje van 49 piek bij multiPC gewoon eentje die tot 1,2 GHz kan.

Grtz JP.

ik had destijds 1500 bef betaalt, en deze hier besteld

www.pcdirect.be

maar ondertussen is de prijs daarvan wel al gezakt

je processor temperatuur kan je gewoon aflezen via je moederbord, althans ik toch :wink: (MSI)

Je kan ook dat speciale apperaatje gebruiken, heb ik er ook insteken, dit controleert alle temperaturen en volt ranges, enzo, vind ik eigenlijk best wel goe

ik hecht er geen belang aan om hem over te klokken :wink:
ik ben er content over gelijk ie nu is

Ik wou me de Thermaltake Volcano II gaan halen, weet iemand hier meer over ?

koelpasta zorgt gewoon voor een betere warmtegeleiding tussen je cooler en je cpu…
is niet echt 100% noodzakelijk aangezien
op de meeste coolers ook al een soort
van pasta laagje zit…

Je kunt beter nog voor 25 piek extra wat arctic silver ertussen doen dat schijnt een graadje of 5 te schelen (ben ik ook van plan)…

Tja verder schijnt die Volcano ook wel een goede cooler te zijn… alhoewel hij niet aan de FOP32 en FOP38 schijnt te tippen…

Zelf heb ik een Red Cooler (hoezo wazig merk) en die maakt niet egg veel herrie maar koelt ook erg slecht. Mijn TB 900@900 wordt zonder casefan aan 54 graden (niet stressed, gewoon werken)… en dat is niet egg wat je noemt koel…
Ik zit dus ook te denken aan een andere cooler…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Je kunt beter nog voor 25 piek extra wat arctic silver ertussen doen dat schijnt een graadje of 5 te schelen (ben ik ook van plan)…

Tja verder schijnt die Volcano ook wel een goede cooler te zijn… alhoewel hij niet aan de FOP32 en FOP38 schijnt te tippen…

Zelf heb ik een Red Cooler (hoezo wazig merk) en die maakt niet egg veel herrie maar koelt ook erg slecht. Mijn TB 900@900 wordt zonder casefan aan 54 graden (niet stressed, gewoon werken)… en dat is niet egg wat je noemt koel…
Ik zit dus ook te denken aan een andere cooler…
[/B]

sorry dat ik weer commentaar op je heb :slight_smile:
maareuh ik heb ook die red cooler duhh wist je al
maar mijn amd 900@900 Mhz word stressed (rc 5 koetje) niet warmer dan 42 graden…

Hmmm dan is toch teveel koelpasta aan je vingers blijven kleven toen je mijn CPU eraf haalde om hem in te kleuren :slight_smile:

Ff zonde gein: dat ding wordt veel te warm… kmoet egt eens een andere kopen!

die AMDtjes mogen officially maarliefst 90 graden CELCIUS worden voordat ze exploderen…maar toch zou ik em niet veel warmer dan 65 laten worden STRESSED that is… :slight_smile:

Om de temp af te lezen zou ik het progje “Hardware Sensors Monitor” nemen!! Werkt prima!
Bij 65 graden krijg je een alarm… deze temp hebben hun zelf ingesteld dus dat lijkt mij dan wel een mooi meetpunt van ik-ben-te-heet!! :wink:
Van die progjes die bij je MOBO zitten houd ik nie zo, bij me ASUS zat ook zo’n progje, die gaf de hele tijd verkeerde info! :mad: En bovendien was de layout hiervan ook supergroot (in beeld)!!

Wil ook wel mezelf eens wagen aan die FOP38… waar ken ik die purchasen in NL?! Iemand?!

Ja, k zou ook wel willen weten WHERE TO BUY IN HOLLAND…
Maar euh… …www.pcdirect.be is een site in Belgie dus (1 NLG is 18.3xxxxxx BEF :slight_smile: geloof ik - heb k net aan Mattel gevraagd… - )

Maar k koop m ook liever in Holland ja.

Ennuh, wat voor printer raden jullie me aan? Eentje met goekope cartridges en gescheiden cartridges leek mij zo… …ennuh… …als writer zeker een plextor 16X :?

Grtz JP.

Originally posted by jpschadde
Ennuh, wat voor printer raden jullie me aan? Eentje met goekope cartridges en gescheiden cartridges leek mij zo… …ennuh… …als writer zeker een plextor 16X :?
Grtz JP.

Heb zelf een Plex1210TA en ben er zeer tevreden over!! :wink:

Over die printer is laatst ook al advies gevraagd maar waarschijnlijk is die topic aan jou neus voorbij gegaan maar de uitslag was ongeveer dat het merendeel de HP 840c aanraadde! Print zeer ok en heeft gescheiden cartridges! (kleur/zwart)
Me ma heeft em ook en doet het prima! :stuck_out_tongue:

de temperratuur van de processor kan koeler gehuoden worden als je een stevige en zware computer kast hebt
ik heb er zelf eentje die echt dikke wanden heeft en daardoor blijft het systeem koel en de processor ook ik heb zelf een goedkope dubbelfan koeler van Fl 25 voor mijn athlon 600 de temperatuur bedraagt na ongeveer 3 uur 27C

Originally posted by JAP
de temperratuur van de processor kan koeler gehuoden worden als je een stevige en zware computer kast hebt
ik heb er zelf eentje die echt dikke wanden heeft en daardoor blijft het systeem koel en de processor ook ik heb zelf een goedkope dubbelfan koeler van Fl 25 voor mijn athlon 600 de temperatuur bedraagt na ongeveer 3 uur 27C

Isolatie heeft alleen maar zin als je airflow helemaal toppie is…die van mij staat altijd open :slight_smile:
Als je nog een mijer ofzow uit wil geven aan hoop blazertjes in je kast DAN heeft het zin om ook een goed ge-isoleerde kast te hebben!

Er moet gewoon een soort airco komen voor in je pc kast! Das toch nie teveel gevraagd?! Lekker temp binnen op een graadje of 5 houden! :wink:

neem dan meteen een Cryokassie van 18 mijers met een temp van iets van 40…ONDER 0 :smiley: