Converteren van video tape van pal naar ntsc

vbimport

Ik heb een videotape voor een vriend die gaat trouwen in Amerika. Deze tape is in NL opgenomen en gemonteerd en moet afgespeeld kunnen worden in Amerika. Dus loop ik tegen het PAL/NTSC + 50/60hz probleem aan.

Heeft iemand suggestie hoe/waar deze tape te converteren of eventueel andere oplossingen hoe ik het resultaat toch kan laten zien in Amerika?

:cool:

neem je toch je eigen video recorder mee :bigsmile:

• zo’n om vorm stekker

Die dingen zijn er , maar zijn een beetje errug duur .

Als het om een eenmalige actie gaat zou ik gewoon een bedrijfje in amerika inschakelen , kost ongeveer 40 dollar. Links zat via Goegel

Eigen videorecorder meenemen zou heel erg dom zijn , want een PAL videorecorder speelt nog niet af in een NTSC tv ; mits die omvorm steker van Simply iets anders doet dan van 110V/60Hz ,220V/50Hz maken om jouw videorecorder al aan te krijgen.

En nu weet je gelijk hoe PAL en NTSC ontstaan zijn :slight_smile:

Nog strakkere actie zou natuurlijk zijn het hele zaakje op een DVD’tje of VideoCD’tje te branden , die zijn overal gelijk :slight_smile: We zijn toch niet voor niets CDfreaks ? :slight_smile:

Volgens mij zal die videorecorder Pal signalen uitsturen en Amerikaanse tv’s kunnen vast geen Pal aan…

:smiley:

Edit:

Ah… Mr Belvedere was me al voor… :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mr. Belvedere
Nog strakkere actie zou natuurlijk zijn het hele zaakje op een DVD’tje of VideoCD’tje te branden , die zijn overal gelijk :slight_smile: We zijn toch niet voor niets CDfreaks ? :slight_smile:

Lol! Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, deze suggestie ga ik zeker overwegen!

Maar ik hoor nog steeds natuurlijk graag andere suggesties/opties.

:cool:

Originally posted by simply
[B]neem je toch je eigen video recorder mee :bigsmile:

• zo’n om vorm stekker [/B]

Van de videorecorder naar een pc? Maarja, dan moet je em nog steeds meenemen.

Als ik me niet vergis kan het Nederlandse bedrijf AV Point deze video voor je omzetten!

In het verleden heb ik al eens eerder een videotape naar Amerika gestuurd, die heb ik toen laten converteren. Via reguliere kanalen ging het dan ongeveer fl2,50 kosten per minuut… Ik heb toen via via iets kunnen regelen, maar die optie heb ik nu niet meer… :frowning: Waarschijnlijk hebben we wel een uur videomateriaal, dus dan wordt de conversie al flink prijzig…

Dus als iemand goedkopere adressen weet of andere suggesties, ik hoor het graag!

Originally posted by Upp3rd0G
Dus als iemand goedkopere adressen weet of andere suggesties, ik hoor het graag!

Al contact opgenomen met AV Point?

Ik heb ze een mailtje gestuurd!

Zijn er niet zo van die montagerecorders die beide formaten; NTSC en Pal ondersteunen? In de handleiding van mijn Panasonic SVHS-recorders stond er wat van in, maar ik heb het nooit geprobeerd.

Ik veronderstel dat er ook in jouw buurt electrozaken zijn waar je oude familiefilmpjes in vreemde formaten kan laten monteren. Monteren hoeft voor jou niet meer, maar daar hebben ze dergelijke recorders vermoedelijk wel staan die jouw tape kunnen overzetten.

Wannes -> er zijn redelijk wat “thuisrecorders” die beschikken over de optie afspelen van NTSC en/of Secam banden. Opnemen echter niet!

De kwaliteit van dit afspelen is trouwens vaak zeer laag… vervagende kleuren met vlekken erin, of gewoon zwart-wit etc etc…

Ja, dat wist ik, maar die recorders bedoelde ik eigenlijk niet. Zijn er volgens jou dan geen “professionele” recorders die het wél kunnen overzetten? Ik heb de handleiding hier niet bij me, anders zou ik het ff nakijken.
Kan zijn dat ik me vergis hoor.

Natuurlijk zijn die recorders er wel… en dan is het woord professionele erg op z’n plaats…

Ik ben momenteel niet meer voor de volle 100% op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in VHS land, maar ik weet vrij zeker dat je recorders met deze mogelijkheid alleen tegen een fikse prijs zult krijgen.

Die ik heb zijn 1500 EURO, maar ik vermoed dat ze in die electrozaken waar ik het over had wel beter materiaal hebben.

bump

iemand nog ideeen?