Converter gezocht

vbimport

Bestaat er programma’s waar je van muziek van een gewone audio cd gelijk naar mp3 kunt converteren.
Dus eigenlijk van .cda naar mp3. ???

AudioCatalyst is de beste vind ik
je kan naar wav en naar mp3…

ik gebruik voor dat soort dingen altijd Simple MP3 Maker > vind ik een erg handig en gebruiksvriendelijk programmatje.

Weliswaar in het Engels, maar een redelijke toelichting als je op goede kwaliteit MP3 wilt maken:
http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=45

Verder is het al vaker gevraagd en beantwoord, maar zal het, ondanks het feit dat hier een hele handige zoekfunctie is toch even kort beantwoorden:

Audiocatalyst voor de leek
Audiograbber (al dan niet in combinatie met de LAME encoder) voor de iets gevorderde gebruiker
EAC voor de geavanceerde ripper en topkwaliteit

audioconverter werkt perfect

Ok jongens audiocatalyst is goed alleen na een tijdje gebruiken krijg ik allemaal tikken aan het eind van een song.Daarom zocht ik een nieuwe.Echt waar na een paar keer gebruikt te hebben krijgt ie kuren ook al issie geregistreed…

Die tikken kunnen ook een andere oorzaak hebben hè!
Bijvoorbeeld alleen al een kabeltje dat van je audioreader naar je soundkaart loopt kan dat al zijn! :stuck_out_tongue:
Haal die maar is los!

eac vind ik ook beste!
en tikken in je mp3 kan dus ook van je geripte cd komen (jitter)
dus beluister eerst je wav en kijk of je een fout hoort
eac doet dit automatisch voor je dus hoef je niet naar eventuele fouten te zoeken !

Waar kan ik die vinden esdee.
Dat proggie eac?

Aan de ene kant denk ik dat wookie nog wel eens gelijk kan hebben ik heb het nog niet geprobeerd maar ga het wel doen.Want bijv. bij audiocatalyst convert hij rechtstreeks van cd naar mp3 dus dat de wave file’s niet goed zijn kan dan dus niet.Aan de andere kant ik heb het probleem ook weleens gehad met andere proggie zoals windac daar maak je wave filé van en die had het ook dus waar dat dan aan ligt,ik weet het ook niet.De tik zit vaak aan het eind van een liedje,dus …

Originally posted by Balkie
Waar kan ik die vinden esdee.
Dat proggie eac?

EAC is Exact Audio Copy en is hier te downen! :wink:

Op deze link r.muis doen en “Doel opslaan als…” kiezen om direct te downen! :stuck_out_tongue:

Ik gebruik altijd musicmatch jukebox , audio cd’tje in de brander (die rippen het beste) en hij maakt er mp3’s van. Een 74 minuen cd doet ie maar een kwartiertje over of zo.

ik denk dat wookie gelijk heeft.Ik heb nu mijn audio kabel van de cd-rom af en ik heb tot nu toe nog geen tik gehoord.
Thanks men.

Originally posted by Balkie
ik denk dat wookie gelijk heeft.Ik heb nu mijn audio kabel van de cd-rom af en ik heb tot nu toe nog geen tik gehoord.
Thanks men.

No prob, je kan nu alleen nie meer audio cd’s luisteren via die drive maar neem aan dat je een stereoset hebt! :wink: