Conflict met een webwinkel

vbimport

Via een webwinkel heb ik onlangs voor iemand een moederbord + processor besteld. Daar deze niet meer nodig bleken te zijn, heb ik, na telefonisch overleg met deze webwinkel, de spullen geretourneerd.

Ik kon deze spullen retourneren, mits ze ongebruikt waren (dus in de originele verpakking zaten) en ik ze binnen 7 dagen terugstuurde.

Daar ik aan de gestelde voorwaarden kon voldoen (spullen waren ongebruikt en slechts 1 dag in mijn bezit) heb ik deze teruggestuurd.

Vandaag kreeg ik echter telefoon, dat de spullen niet geaccepteerd konden worden ter creditering, aangezien ze gebruikt zouden zijn. Aan de manier van verpakken was afgeleid dat de spullen open waren geweest en zodoende gebruikt waren. Dit is echter niet waar. Ik heb weliswaar de doos van het moederbord, alsmede de folie die om de CPU zat (let op: niet gesealed, maar gewoon een antistatisch zakje met een plakbandje erop) even open gehad, maar dit was reeds telefonisch besproken en werd niet als probleem gezien.
Meneer de verkoper vertelt me dus (telefonisch) dat ze nooit spullen zo amateuristisch als dit verpakken etc etc… nu kom ik thuis en daar ligt het pakket, met mijn spulletjes erin. Deze keer zijn ze echter prachtig verpakt! De processor is zelfs van een mooi doosje met schuim erin voorzien…

Nu is mijn vraag: wat kan ik hiermee? Het gaat niet om een achterlijk hoog bedrag (ongeveer ?75) en ik kan deze spullen waarschijnlijk met gemak verkopen, maar toch voel ik me aardig bij de neus genomen en zodoende is het voor mij een principekwestie…

en ff een aangetekend schrijven sturen waarin je verklaart je je onvrede duidelijk stelt, en dat als ze je spullen niet terugneemt je ze dagvaart

ze zullen dan wel snel hun mening herzien

dit is gewoon een poging tot plichtsverkoop

Schriftelijk beklag doen. In dit opzicht zou het helpen als je de naam had van de persoon die je gesproken hebt in eerste instantie.

Ruilen is geen recht, maar een gunst. Echter, in dit geval mocht je erop vertrouwen dat de persoon die je gesproken hebt bij machte was om deze toezegging te doen en de onderneming is hier derhalve aan gebonden. (S&H kan evt nog wel voor jouw rekening komen)

tijdje terug bestelde ik een processor, moederbord en hdd, beloofd werd dat ik het spul de volgende dag binnen zal krijgen, na 4 dagen mailde ik eens, na hun antwoord besloot ik om de koop ongedaan te maken, omdat de communicatie alles behalve optimaal bleek en ook de vriendelijkheid ver te zoeken was, mijn ervaring en het linkje naar tweakers pricewatch gemailed waarna alsnog de excusses werden aangeboden…

Kortom, winkels zoals deze vallen onheroepelijk door de mand en verdwijnen langzamerhand als maar genoeg mensen daarop reageren.

Tegenwoordig koop ik alleen nog bij webwinkels als er goede (en veel) responses zijn te vinden over de winkel, dan maar enkele euro’s duurder…

over welke winkels gaat het eigenlijk :wink:

niet dat ik curieus benofzow :bigsmile:

Het verbaast me altijd dat je als klant ontzetted veel moeite moet doen om je gelijk te halen. Net alsof we allemaal oplichters zijn.

Zo had ik eens een klein akkefietje met Salland Automatisering. Verder prima webwinkel , maar iemand aan de lijn krijgen duurt erg lang.

Na VEEL moeite van mijn kant is uiteindelijk mijn RMA goed geregeld.

Ik vind het bijzonder vreemd dat je wel in 3 tellen iets besteld kunt hebben (1 click approach amazon bijvoorbeeld) en dat , mits je genoeg betaald , de producten er binnen 24 uur kunnen zijn.

Maar o wee als er toch iets mis mee is…

Ik heb goede ervaringen met maar 1 webwinkel , en dat is amazon.com

Kijk eens in het juni nummer van PCActive.
Hierin staat een heel stuk over de rechten van de consument en de webwinkel (als je tenminste besteld hebt via internet).

Edit: tiep foud.

Originally posted by Namoh
[B]Kijk eens in het juni nummer van PCActive.
Hierin staat een heel stuk over de rechten van de consument en de webwinkel (als je tenminste besteld hebt via internet).

Edit: tiep foud. [/B]

Heb jij die PC Active? Zoja, zou je me dat artikel kunnen inscannen en opsturen, of hier neerzetten?

BVD!

weet niet of jer veel aan gaat hebben dn, maar kijk toch maar is ff :wink:
http://www.evz.be/upload/E-comNL01(1).pdf

hoe is het nou eigenlijk afgelopen ?
laat ff weten.

shadow

ik weet niet of het als mosterd na de maaltijd komt, maar:
Je hebt als consument bij een koop op afstand (waar koop via internet onder valt) op grond van EG-Richtlijn 97/7/EG recht om de aangekochte spullen zonder opgaaf van reden binnen 7 werkdagen na aankoop te retourneren. Van de site van het Ministerie van Justitie:

Herroepingsrecht
Bij elke overeenkomst op afstand heeft de consument een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De consument moet in dit geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De leverancier is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.

De termijn van het herroepingsrecht gaat voor goederen in op de dag waarop de consument de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan. Voor diensten gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten, of op de dag waarop de leverancier aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging heeft voldaan. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de, is de termijn van herroeping drie maanden.

Het bovenstaande geldt niet voor software, maar wel voor hardware. Mocht je conflict nog niet zijn opgelost, verwijs ze dan maar naar de site van het Ministerie van Justitie.

Het conflict is waarschijnlijk “opgelost”. Alhoewel het natuurlijk voor mij van de ene kant een beetje een principekwestie is, moet ik natuurlijk ook een mijn eigen portemonnee denken.

Aan de hand van deze thread, wat links en wat kennis van kennissen heb ik nog twee maal een e-mail gestuurd naar de betreffende winkel. Hier werd echter niet meer op gereageerd.

Nu kreeg ik gisteravond telefoon van iemand die op zoek was naar een upgrade voor zijn P3-500 systeempje. Ik heb hem een mooie setprijs gemaakt (zelfs nog winst gemaakt op nieuwe artikelen; de persoon in kwestie is namelijk een echte profiteur en zodoende mag hij een beetje meer betalen ;)) en als het goed is zijn de spulletjes morgen verkocht.

Zodra de spullen de deur uit zijn, gaat een mailtje naar de betreffende winkel, waarin ik natuurlijk vermeld dat ik de spullen met een aardige winst heb verkocht, en een link naar de tweakers.net shop survey, waar dit verhaal natuurlijk terecht gaat komen. Zullen ze niet aardig van me vinden, ik vind hen echter ook niet aardig :wink:

Welke shop was het eigenlijk Dee-ehn?

Originally posted by Wookie
Welke shop was het eigenlijk Dee-ehn?

Check je PM :wink:

zou je mij het ook willen pm’n

heb net bij een half dozijn webwinkels besteld gloof ik

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Check je PM :wink: [/B]

Dee-ehn kun je mij ook even een PM sturen, aangezien ik op het punt sta m’n nieuwe PC te bestellen bij een voor mij onbekende zaak.

en mij ook , ik had je al eerst gevraagd potverdekke!!!

Of noem anders gewoon alle webshops die het NIET zijn. Dan noem je niet direct de naam van de shop die het wel is.

Scheelt je al die PM’s sturen. (sorry voor de late zaterdagavond humor!) :wink:

Originally posted by Wookie
(sorry voor de late zaterdagavond humor!) :wink:

wat wil je; om 5 over 2 snachts op het forum zitten daar wordt je ook nie vrolijk van :stuck_out_tongue:

mzzl

Originally posted by theunbeatable
[B]

wat wil je; om 5 over 2 snachts op het forum zitten daar wordt je ook nie vrolijk van :stuck_out_tongue:

mzzl [/B]

O jawel hoor, maar tis maar net wat je daarvoor allemaal gedaan i[/i] hebt! :wink: