Computerclub

vbimport

Mja , zoals jullie mss reeds wisten, en anders weet je het nu, zit ik in het bestuur van een HCC computerclub. Wij hebben een ledenbestand van ± 400 leden, maar we willen ook ons meer toespitsen op de jeugd want onze leden zijn doorgaans +30 jaar oud. Daarvoor had ik graag enkele spitsvondige opinies nodig van jeugdige mensen, of andere mensen met leuke ideetjes die aanslaan om meer jeugdig volk naar onze club te krijgen.

Wij beschikken immers over een vast lokaal , ca 20 pc’s op die locatie met bewaking , internet aansluiting e.d. Maandelijks geven we nu een thema avond over een bepaald onderwerp; oa videobewerking, delphi, etc…

Het is alleszins niet onze bedoeling om bvb de jongeren gewoon even naar dat lokaal te laten komen om bvb 2 uur spelletjes te spelen en dan terug naar huis te gaan. Zo gaat immers het sociaal contact verloren, er moet immers zo’n nasmaak blijven van dat het wel tof en leuk is, zonder dat er continu alleen maar spelletjes gespeeld worden zodat we een grote vriendenkring kunnen uitbouwen. Er moet immers een agenda opgesteld worden zoals dat ook het geval is bij de volvassenen die bepaalde punten behandeld

Wij maken jaarlijks immers ook verschillende uitstappen, naar andere landen, o.a. nederland, duitsland, dewelke infeite weinig met computer te maken heeft.

En tevens beschikken we over een club 12 pagina tellend club magazine (a4), waar de laatste nieuwtjes van de afgelopen maand ed worden toegelicht.

Graag had ik vanuit jullie gezonde interesse gehoord wat jullie verwachten van een hcc club. Wat deze moet bieden e.d

Alvast bedankt,

vr gr

:x

Zelf ben ik 13 jaar lid geweest van SCCL (Stichting Computer Club Limburg). Ik ben enige tijd lid geweest van het bestuur, aangezien de jeugd de club begon te verlaten. Om je een idee te geven: 1986 600+ leden, 1994: 300+ leden, 1999: 10 leden.

We hebben destijds hetzelfde gevecht gevoerd: hoe trekken we weer jongeren aan ZONDER alleen maar games te spelen (dat werd wel genoeg gedaan).

Ik denk dat het aanspreken van de grote groep redelijk moeilijk is, aangezien het internet vaak meer kan bieden dan een club dat kan. De meeste jeugdigen interesseren zich hoofdzakelijk in spellen en internet (chatten, mp3tjes downloaden etc).

De enige groep die wellicht te paaien is voor een lidmaatschap van zulk een club, is de wat serieuzere groep. Wellicht dat je met maken van muziek (digitaal, pakketten als die van Magix?), foto’s (digicams), videobewerking, webscripting etc deze mensen kunt trekken? Een nadeel is wel dat je een zekere mate van deskundigheid nodig hebt om deze mensen iets te kunnen leren…

Misschien het gamen en workshops proberen te combineren.
't is wel een lastig om jongeren te trekken, wat je ook bedenkt, vaak is dat erg moeilijk.

Ik neem een voorbeeld hier in alphen:

Men had bedacht dat het leuk was om een internet café te beginnen (voor een stad zonder toeristen met 70.000 inwoners :confused: )…gelukkig bedachten ze wel dat dat misschien niet winstgevend kon zijn. Dus bouwen we er gelijk een ruimte van om te kunnen gamen tegen elkaar. Incl. plasma schermen met PS2 en Xbox-en.

Klinkt als een leuk concept toch?

Nou d’r is geen mens geweest, en het was na een maand weer verdwenen.

Ik zou echt geen goede manier weten om jongeren te trekken…ookal behoor ik zelf tot die doelgroep.

Originally posted by Mattel007
Mja , zoals jullie mss reeds wisten, en anders weet je het nu, zit ik in het bestuur van een HCC computerclub. :x

Eej collega ! :bigsmile:

We hebben dat ook eens geprobeerd overigens , met de jeugd… Ging niet echt geweldig , dus zijn we er maar mee opgehouden.

Groetjes van een bestuurslid van MZL :slight_smile:

Misschien zijn de volgende workshops wat:

• Vind de rare tekens op je toetsenbord voor rare MSN namen
  • Doe irritante dingen met MSN
  • Typen en Breezer drinken tegelijk voor beginners
  • Geen rare atachments openen voor gevorden
  • Nigerianen terugmailen voor n00bs

Maar serieus, ik zou het wel op spelletjes doen houden, de meeste jongeren vinden namelijk het meeste wel uit, of weten hoe Google werkt (behalve Murphy dan). Ik denk dat je gewoon tijdens de spelletjes af een toe een pauze moet inlassen (b.v om t uur) en dan met z’n allen wat gaan drinken voor 15 minuten, en dan weer verder spelen. Het lijkt me dat ze dan wel met elkaar gaan praten en daar komen misschien wel leuke dingen uit.

Jongeren moeten vaak hun intresses nog ontdekken, dus kun je misschien ook af en toe wat informatie laten slingeren, of b.v een bijeenkomst van volwassen iets laten uitlopen zodat ze even moeten wachten en hun nieuwsgierigheid misschien gewekt word.

Ik denk dat je dan vanzelf wel gaat horen: “hey dat lijkt me ook wel gaaf” :wink:

Euh, ik ben lid van ComputerTotaal en PCZone en dan ben ik toch ook automatisch lid van een HCC club??

Ik heb alleen geen idee van welke.

Waar kan ik hier informatie over vinden??

(Aangezien hier meerdere [oud] bestuursleden van HCC aanwezig zijn en omdat ik nu gewoon geen tijd en geen zin heb om zelf te zoeken stel ik de vraag hier en gebruik ik niet de search :stuck_out_tongue: ).

Originally posted by Namoh
[B]Euh, ik ben lid van ComputerTotaal en PCZone en dan ben ik toch ook automatisch lid van een HCC club??

Ik heb alleen geen idee van welke.

Waar kan ik hier informatie over vinden??

(Aangezien hier meerdere [oud] bestuursleden van HCC aanwezig zijn en omdat ik nu gewoon geen tijd en geen zin heb om zelf te zoeken stel ik de vraag hier en gebruik ik niet de search :stuck_out_tongue: ). [/B]

Hey Namoh ,

Jep , je bent HCC lid en automatisch ingedeeld bij een afdelingsgroep. Dit hangt van je postcode af. Als het goed is staan er wat codes op je pasje. Die kun je nakijken op www.hcc.nl.

Verder ben je niet zomaar lid van een gebruikersgroep (Postzegel , Robotica , etc) , daarvoor moet je je apart opgeven.

he Mattel007

ik ben al een heeeele tijd naar dat soort bijeenkomsten aan het gaan ( ging, er is nu al een tijd niks meer te doen) maar er is een ding dat ik heel weinig zie:

jongeren…

als er iets georganiseerd wordt en ik kwam, met een paar anderen , dan was het meestal zo dat wij de eenigste waren.

tenmisste hier in MZL ( en onstreken ).

dus laat eens iets van je horen in game bladen en organizeer een paar LAN’S, om te gamen . . .:stuck_out_tongue:

maak eens een thema avond half-life modden of world craft
en dat soort dingen . . dingen die het mogenlijk maken om een spel zelf uittebreiden.

test BV game servers op het internet en geef er een review van in het blad. . .

kijk wat er nieuw is aan gadget’s en dergelijke ( telefoons, draagbaar, internet, enz)

en 2 uur is echt niet genoeg . . . dat zegt alleen ik kan well, moet ook , kan het ook well, maar heb er toch geen zin in . . .

wij hadden 3 uur en dat werd vaak al heel krap . . dus een ur of 4 is oke , voor een lan of iets in de buurt

oh ja,
en doe niet net of die gene die er iedere keer zijn, “gewone mensen” zijn . . .
dat zijn ze niet, want anders zoudeb ze niet voor een avond in de maand hun zooi meenemen.

probeer een vaste kern te HOUDEN , als je die niet hebt kunne je het vergeten… . . . dan ga je onderuit. . :wink: ik weet, ik heb het gezien :wink:

en . . . ook een grove fout . . GEEN JONGEREN IN HET BESTUUR. .
wie weet er beter iets voor jonegeren te organiseren , dan een van hun :confused: niemand. .

nou veel succes bij het "nog meer leden trekken " , en doe iets met de info.

en geeft het ook door . . . want nu is er bij de Hcc voor jongeren NIKS te doen. . . .

well, GOOD LUCK ( again) :wink: :wink: :bigsmile: :bigsmile:

see yah . . . .:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Eej collega ! :bigsmile:

We hebben dat ook eens geprobeerd overigens , met de jeugd… Ging niet echt geweldig , dus zijn we er maar mee opgehouden.

Groetjes van een bestuurslid van MZL :slight_smile: [/B]

zie boverstande post en misschien gaat het je beter af. .

het aller belangrijkste is DE VASTE KERN . . .

geloof het of niet . . .

well, good luck

see yah . . . .

PS , welke afdeling zit je Mattel007:confused:

Originally posted by Drip
[B]

PS , welke afdeling zit je Mattel007:confused: [/B]

hoe bedoel je

hoe bedoel je

midden zuid limburg, gelderland, braband, enz.

van welke afdeleing:confused:

of te wel , welk gebied. . .:confused:

well, :stuck_out_tongue:

see yah … . . . .:bigsmile:

als het in de buurt is kom ik misschien wel eens langs. . .:slight_smile:

rmm lol

ik kom hier niet meer zo vaak als vroeger dit o.w.v. mijn werk + na de uren zelfstandigedus
Ik check het dus als ik ff tijd heb, zoals nu… en dan zie ik daar een publieke aandachtstrekker zoals jou, erg leuk die aanstellerij, waarschijnlijk nog niet volwassen.

De computerclub waarin ik zetel is gelegen in Limburg (Belgisch limburg overigens)

Vooralleer je me nog eens in twijfel neemt, en namen begint gaan te noemen moet je wel zorgen dat je eerst even de achtergrond checken tegenwie je zo doet. Als iemand anders zich wil laten uitmaken voor rotte vis, mij best, maar ik alleszins niet.

Wist je dat je account snel gedisabled is, zeker nadat ik hier ruimweg 4 jaar tijd & energie heb gestoken in onderhouden van dit forum e.d. Moest ik hier nog admin zijn, bande ik je direct, mag je zeker van zijn. En geen nood! Voor wisselende ip adressen weet ik ook wel een oplossing.

Daar ik nogal goed “bevriend” met de rest van de crew, denk je in’t vervolg maar beter 2x na. Anders laat ik je account gewoon disablen

Vr. gr.

sigh some people will never learn

sigh some people will never learn

sja , ik heb 't geprobeerd , maar hij wilde niet luisteren.

anyhoo , negeer 't zaakje maar. Mijn excuses overigens.

Ik zal wat van die wazige posts wissen om het topic nog enige kans te geven.