Computer-systeem opbouwen via de z.g.n. image methode

vbimport

Werk al zolang dat het mogelijk is om een image bestand van je computer systeem te maken via dat principe.

Simpel uitgelegt

Start met kaal windows -> image bestand
add Drivers voor moederbord -> testen -> image bestand ( nieuw )
add drivers voor geluidskaart -> testen -> imagebestand
enz.

Nadien kun naar hartelust experimenteren want je kunt altijd terug vallen op je image bestand welke als je goed hebt getest 100% is , tevens een snelle manier om te controleren of er hardware defecten zijn onstaan , je weet immers dat het met die image 100% was en om na x-tijd je systeem , bij mij teminste , binnen 10 minuten op te schonen.

Kost wel +- 800 mb per image

Wil wel eens weten ben ik de enige ...

Originally posted by PerfectPrintout
Wil wel eens weten ben ik de enige …

Nee! Doe het al jaren zo!
Kaal windows met drivers voor insteekkaarten geïnstalleerd maar geen externe programma’s (wel office).
Dan met Ghost een gecomprimeerde image maken zodat 1,1Gb zo’n 650mb wordt en dus op een cd past. Met de nieuwere Ghost kan je Ghost zelf cd’s laten fikken met de image d’r op! Is de image te groot dan gaat ie gewoon verder op een volgende cd!

In de praktijk al een paar keer op kunnen terugvallen zodat je in 15min weer de basisdingen kon verrichten op je pc’tje!
Uiteraard backup ik me favorieten, Outlook en icq elke maand (ongeveer) om zeker te zijn nix te verliezen! :slight_smile: