Computer Sneller Maken

vbimport

Hallo Eraser,

hartelijk dank voor je snelle reply! Maar zou je het nog een keer wat makkelijker uit kunnen leggen? Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van! Zou je gewoon even kunnen uitleggen wat er vervangen moet worden, hoe snel hij dan word, en wat de kosten er dan van zijn? Gewoon even hetzelfde verhaaltje wat je al had geschreven maar dan zo dat ik het ook begrijp snap je wel?

Alvast hartelijk bedankt,

Chucky

Hallo,

Op het moment ziet mijn computer er zo uit:

Pentium 100Mhz
40 MB RAM
1,2 GB Harddisk
3Dfx Voodoo 2 kaart
32x Speed cd-Rom disk
Geluidskaart enz.

Nou is mijn vraag: Ik wil mijn computer sneller maken (minstens P200Mhz), maar wat moet ik dan allemaal veranderen? Kan ik er zo en andere moederbord inzetten met een snellere processor en verdr niks, of moet er dan nog meer veranderen? En waar kan ik die dingen het beste kopen en hoeveel kost alles in totaal? Zou ioemand please even alles uit kunnen leggen?

Alvast bedankt,

Chucky

Hallo daaro!

Het is zowiezo belangerlijk.

om je moederbord te vervangen met een 100 MhZ
bus met op zijn minst 64 MB geheugen die ook
op het 100 MHZ moederbord draaid!
Een goed moederbord is die ABIT 2 100X bord!
Hij is goed over te klokken en als je gewoon
die erin gooid kan je zo later ook nog een P3 inleggen. Voor de rest kan je de andere dingen gewoon overzetten op het nieuwe moederbord zetten.
Het is ook wel makkelijk als je een extra harde schijf in doet. Als je graag ook spelletjes speelt zijn die spellen voor de P200 ook veel groter dus je komt zoewieso snel ruimte te kort. Tegenwoordig is 6.8 GB wel standaart!

SUCCES
ERASER

mail johan_nl@hotmail.com

Sorry dat ik er even tussenkom, maar in jouw geval, Chucky, zou ik toch een nieuwe PC kopen in de plaats van de jouwe te upgraden.

Je hebt sowieso een nieuw moederbord nodig. Het Ram geheugen dat je nu hebt past daar waarschijnlijk niet meer op, dus moet je ook nieuw Ram kopen (heel duur op dit moment!!). Je moet ook een nieuwe processor kopen om op dat nieuwe moederbord te zetten.
Zoals Eraser al gezegd heeft, heb je ook een grotere HD nodig.

In plaats van al deze onderdelen afzonderlijk aan te schaffen, kan je dus beter een volledige PC kopen. Vooral omdat je er blijkbaar niet zo heel veel van afweet, dus dan is het niet echt aan te raden dat je zelf aan je PC gaat prutsen.

Dus stap een betrouwbare winkel binnen en koop een nieuwe PC. Dit hoeft niet de allernieuwste te zijn. Zorg er gewoon voor dat hij een goed moederbord heeft, dan kan je later nog een snellere processor en meer ramgeheugen kopen.
Op dit moment is het verschil tussen een PII450 en een PIII600 nog niet zo belangrijk; het zou mij verbazen dat je programma’s wil gebruiken die niet op een 450 draaien.
Als dan later dit verschil wel merkbaar wordt, dan kan je nog altijd een afzonderlijke processor kopen, die ondertussen al fel in prijs gezakt is.

In het kort: met een “goedkope” PC met veel uitbreidingsmogelijkheden kom je wel een tijdje verder.
Als je nu het allerlaatste model koopt, dan betaal je veel te veel geld en op termijn maakt het qua snelheid niets uit, omdat je een tragere PC in de toekomst kan upgraden tot datzelfde model, voor veel minder geld.

PS: Zorg dat er een goede videokaart in de PC zit; dat maakt wel degelijk een verschil. Je kan ook jouw voodoo2 nog toevoegen voor het vlot spelen van 3DFX spellen.

This message was written by BhackStage (the original;)) But from another location