Computer gemaakt

vbimport

mijn computer is weer gemaakt:p
ze hebben 'em helemaal leeg moeten maken omdat hij weer alleemaal foutmeldingen gaf.:frowning:
maar nu doet hij het weer goed:) er is nu een processor van 1000mhz in gezet + een extra koeling:o

Kun je nu sneller typen op het forum? :wink:

veel plezier met je “nieuwe pc”

Klinkt wel aardig… wat is het geworden (athlon of pentium 3?)

het is een pentium 3 met geheugen 18,9GB

Originally posted by flits
het is een pentium 3 met geheugen 18,9GB

Ik neem aan 18,9 GB harde schijf (rare maat overigens) en niet 18,9 GB geheugen :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Ik neem aan 18,9 GB harde schijf (rare maat overigens) en niet 18,9 GB geheugen :slight_smile: [/B]

inderdaad mijn harde schijf onoorspronkelijk 20GB.
maar ik heb er ook nog dvd speler cd-Rom speler, een cd brander en een kaart voor m’n digitale camera er in zitten

[B]

Ik neem aan 18,9 GB harde schijf (rare maat overigens) en niet 18,9 GB geheugen :slight_smile: [/B]

Ja, die rare maten hè? Ik heb laatst een hdd van 40 GB er bij gezet, en je kon er maar 31,25 GB van gebruiken :mad:
Owkee, als je gaat rekenen, kom je wel precies zo uit, maar als je hem erin hebt zitten voel je je toch een beetje in de maling genomen, want je hebt toch >20% minder ruimte dan dat je verwacht had

Originally posted by flits

inderdaad mijn harde schijf onoorspronkelijk 20GB.
maar ik heb er ook nog dvd speler cd-Rom speler, een cd brander en een kaart voor m’n digitale camera er in zitten

had je geld over ofzo?

nee kom geld te kort.:mad:
wil je bij leggen.:smiley: :slight_smile:

Originally posted by Thijs
[B]

Ja, die rare maten hè? Ik heb laatst een hdd van 40 GB er bij gezet, en je kon er maar 31,25 GB van gebruiken :mad:
Owkee, als je gaat rekenen, kom je wel precies zo uit, maar als je hem erin hebt zitten voel je je toch een beetje in de maling genomen, want je hebt toch >20% minder ruimte dan dat je verwacht had [/B]

Euh bij jou is het het geval dat je BIOS geen schijven groter dan 31,25 Gb aankan… vaak is een BIOS update een oplossing voor dit probleem…

voor meer info: zie de site van je MB producent…

verkopers gaan bij het verkopen van een HD er van uit dat 1 GB 1000 MB is in plaats van 1024… reken maar uit als je dan BV 60GB koopt dat hij dan 60*24 = 1440 mb kleiner is

Originally posted by Bytes4U
verkopers gaan bij het verkopen van een HD er van uit dat 1 GB 1000 MB is in plaats van 1024… reken maar uit als je dan BV 60GB koopt dat hij dan 60*24 = 1440 mb kleiner is

dat klopt, dit wordt dan vaak ook een fabrieksgigabyte genoemd…

Ze bezeiken je inderdaad altijd met HDD maten. Ik had vorige Kerst een 61,4 GB harde schijf gekocht. Maaaaaar, dat bleken 61400 Meg te zijn: 60GB dus. In de US flikken ze je dat niet snel, daar wordt je aangeklaagd omdat je betaalt voor 100%, en uiteindelijk maar 97,7% van de plaats krijgt:).

Oh ja Flits, ik neem aan dat ze je harde schijf leeg hebben moeten maken omdat hij allemaal foutmeldingen gaf?

Originally posted by R0bby
[B]Ze bezeiken je inderdaad altijd met HDD maten. Ik had vorige Kerst een 61,4 GB harde schijf gekocht. Maaaaaar, dat bleken 61400 Meg te zijn: 60GB dus. In de US flikken ze je dat niet snel, daar wordt je aangeklaagd omdat je betaalt voor 100%, en uiteindelijk maar 97,7% van de plaats krijgt:).

Oh ja Flits, ik neem aan dat ze je harde schijf leeg hebben moeten maken omdat hij allemaal foutmeldingen gaf?
[/B]

ja ik ben nu nog een paar programma’s er op aan het zetten, :slight_smile: maar dat moet je niet verder vertellen hoor :wink:

maar daar voor staat in de plaats je bij RAM wel tevreden wordt gehouden. Zo heb ik 128mb ram, maar dat tellertje gaat tot 130 en dan nog wat getallen.
Dus dat wordt weer gecompenseerd zullen ze wel denken. Hoewel gewoon altijd het juiste vermelden toch het beste is.

[B]

Euh bij jou is het het geval dat je BIOS geen schijven groter dan 31,25 Gb aankan… vaak is een BIOS update een oplossing voor dit probleem…

voor meer info: zie de site van je MB producent… [/B]

euh lijkt me heel sterk aangezien ze dat probleem al vanaf de P2 opgelost hebben :slight_smile:

Originally posted by xian
[B]

euh lijkt me heel sterk aangezien ze dat probleem al vanaf de P2 opgelost hebben :slight_smile:
[/B]

dat is niet waar… ik ken iemand met een P3 (en die ken jij ook) met een MSI P3 bord die dus geen schijven groter dan 31,25 aankan…

Originally posted by Totibbs
maar daar voor staat in de plaats je bij RAM wel tevreden wordt gehouden. Zo heb ik 128mb ram, maar dat tellertje gaat tot 130 en dan nog wat getallen.

dat tellertje aan het begin van de boot sequence geeft je geheugen weer in kilobytes, dus 128MB is 131072KB

Maare flits welkom terug new and improved:slight_smile:

Jah ikke heb dan geloof ik 560.000 kb geheugen :slight_smile: Dan denken de meeste mensen dat dat 560 mb is maar niet dus :slight_smile: gewoon MAAR :slight_smile: 512 MB…

OT 256 MB RAM bij www.europc.nl ==> 89 piek!!!