Computer gaat niet of moeilijk aan

vbimport

Ik heb een weekje terug voor iemand een computer gebouwd en daarmee doet zich nu iets heel gex voor.
Als je de computer afsluit in Windows (start, afsluiten) en je de computer wilt aanschakelen dmv de power knop gaat hij niet aan. (als je de computer in dos dmv de power knop uitzette was er geen vuiltje aan de lucht)
Door de stekker eruit te trekken en een halve minuut te wachten deed de power knop het wel weer.
Goed, dat werkte een tijdje en nu is dit het geval: je zet de computer aan en na 2 seconden valt hij vanzelf weer uit!

Iemand een idee wat de oorzaak ervan is?? Of kan zijn?

waarschijnlijk zit de knop / kabeltje niet goed aangesloten op je moederbord of het kabeltje niet goed op je powerknop. Ik zou daar eerst naar kijken.

suc6 ermee.

Hmmm zou je denken?
het verliep als volgt (iedere stap is een stukje tijd… 2 dagen ofzow)

1. computer gaat gewoon aan en uit zoals het moet
  2. computer gaat gewoon uit maar alleen aan als je hem ff van de stroom afhaalt
  3. na lang van de stroom geweest te zijn en 100 keer te proberen gaat hij pas aan
  4. gaat met problemen aan en na 2sec ofzow weer vanzelf uit

ik kreeg ook een tip dat de voeding naar de klote kon zijn… tja, kan wel… maar of het het is?

ik heb het soms ook, wat ik doe is als hij afstaat de pries uittrekken en trug in (aan de pc zelf) en dan werkt het .

MaFd0n

zo werkt het idd aan het begin MadF0n maar dat werkt niet meer…

Ik had ongeveer hetzelfde aan de hand met de installatie van een KT7a raid van abit.
Wanneer ik opstarte verliep alles vlot, uitgezet en dan terug aanzetten lukte niet
Hij ging slechts 1 van de 4 a 5 keer aan, oplossing was de nieuwe bios flashen. Misschien een conflict met een of ander ding, dunno

grtzz
dries

Bios… hmm daar zeg je me iets
misschien eens de bios resetten, als hij dan weer boot… de zooi flashen!

hmm dat van de voeding een tijdje van de spanning te houden houd in dat er in je Voedingsblok normaalgesproken iets mis ging(dit was dacht ik bij ATX voedingen). Dit is zeg maar een beveiliing voor wat derachter zit. Deze beveiliging blijft actief zolang der nog spanning naar de voeding blijft lopen. Zogauw je de voeding er een tijdje afhebt schakeld hij de beveiliging weer uit.

Ik weet niet of je nog een voeding bij de hand hebt anders zou ik zeggen doe er eens een andere voeding in en kijk of het probleem er dan nog is. Is het der dan nog dan zou ik denken aan de moederbord of dat daar dan ergens iets fout is.

Dit klinkt duidelijk als een probleem in de hardware!

Kijk alle aansluitingen nog eens goed na! Kijk ook bij de knoppen op de kast zelf of dat nog een beetje ok eruit ziet! :stuck_out_tongue: