Computer gaat niet meer aan!

hoi mensen,

mijn computer maakte bij het laden van een spelletje ineens een vreemd geluid, vlak daarna schakelde mijn computer zichzelf uit.

En nu kan ik hem niet meer aan krijgen (via de powerbutton)

weten jullie misschien wat het probleem is.

Groetjes,

Shorty579

Hai,

Alvast namens mij welkom hier. Allereerst een vraagje naar jou toe. Als je wilt zou je je vraag dan een beetje ruimer kunnen stellen door ons wat meer info te geven. Wat voor een systeem heb je? ( moederbord videokaart etc. ) en wat je precies aan het doen was.

Dan alvast een dingetje voor je om te checken. Als ik je verhaal hoor dan lijkt me dat de voeding kaopt is. Je kunt kijken of er een pedje op je moederbord blijft branden. Dat geeft vaak aan dat dat het moedebord wel spanning krijgt. Mocht dit niet het geval zijn zou het kunnen controleren door er een andere voeding in te zetten. ( dit is makkelijker dan het klinkt. Kwestie van alle powerkabels van je interne apperatuur loskoppelen en daarna de voeding losschroeven met de schroefjes aan de achterzijde van je systeemkast ) Dan neem je de nieuwe voeding en sluit die aan en start het systeem op. Doet hij het dan wel is je oude voeding kapot.

Btw je zegt dat hij niet meer via de powerbutton aangaat… Wel op een andere manier dan???

mzzl Dúnedain

bedankt voor je hulp maar ik weet al wat er was

het moederbord was kapot(het gedeeldte van de processor want als ik me pros eruit haalde dan deed hij het ik heb nu weer een werkende computer:D

Groetjes

graag gedaan en bedankt voor je reactie.

mzzl Dúnedain