Computer gaat niet aan

vbimport

Hallo,

Als ik de computer uitzet, zet ik ook altijd de stroomschakelaar uit(dat is zo’n blok met meerdere stekker, van monitor, computer enz.). Als ik dan die schakelaar weer aanzet, gaat mijn computer niet meer aan door op het aan-uitknopje te drukken(ook niet op een andere manier).
Dit is een tijd geleden begonnen, en in het begin deed de computer het weer na 5 minuten wachten met op de aan-uitknop te drukken. Dit is langzamerhand steeds langer geworden. Dus heb ik besloten om de stroomschakelaar van dat stekkerblok niet meer uit te zetten. Zo werkte het wel. Nou was ik dus een week niet thuis en heb ik die schakelaar uitgezet, maar nu ben ik al meer dan een dag aan het wachten tot de computer aangaat.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Weet niet of het er mee te maken heeft, maar op je moederbord zit een batterijtje…dat zou wel eens leeg kunnen zijn (omdat de pc niet standaard stroom uit het stopcontact krijgt). Volgens mij zou de PC met een lege batterij wel op moeten starten, maar zouden de BIOS instellingen wel eens gereset kunnen zijn…

Maar ik hoop dat iemand met meer technische kennis je verder kan helpenl.

Hai en welkom hier namens mij,

Het is een beetje een longshot maar als je de stekkerblok aanzet staat je monitor dan ook meteen aan? Want het kan wel eens zo zijn dat er een piekspanning optreed. Wat Da_Taxman zegt klopt ergens wel maar het batterijtje is volgens mij alleen bedoeld om de bios van stroom te blijven zien zodat die instellingen niet verloren gaan. En zo een batterijtje gaat verrekte lang mee. Ik denk eerder dat er iets anders mis is met je moederbord of je voeding…of erger met je CPU.

mzzl Dúnedain