Compaq met onboard VGA

Zit hier een Compaq Presario 5176 opnieuw te installen, maar op deze pc zit dus onboard VGA en sound. Sound werd door WinME herkent en geïnstalled, maar voor VGA heeft ME niks geïnstalleerd. :confused:
Nu zit er natuurlijk zo’n QuickRestore CD bij maar ja, die zet alleen compleet OS terug (kale versie offcourse) met vooraf geïnstalleerde software. Dus ergens op deze cd staan dus wel de drivers die ik nodig heb, maar waar zou ik niet weten!

Nu heb ik het kastje ff opengeschroefd en daar een chip op het mobo gevonden met het opschrift [b]EliteMT[/b]; search leverde mij een link naar EliteGroup op. Maar daar geen drivers voor deze chip te vinden. (Natuurlijk voor Compaq gemaakt!) Heb daar wel wat software gevonden voor een SiS chip. Maar was voor v315, terwijl op dit mobo een chip zit v350! Nie dat ik denk dat die voor VGA is, denk eerder chipset van mobo!

Iemand een ideetje om dit op te lossen?

Indien de chipset van het mobo de VGA on board heeft moet je eens in de specs van de chipset kijken…?

Kan dus nie precies die chipset vinden! :frowning:

Zou ik uit een bestaande werkende installatie de files kunnen pakken die ik nodig heb? Zeg maar de installatie files?
Anders draai ik ff een Ghost backup en vervolgens install ik ff met die QuickRestore en rip dan de nodige drivers die ik daarna weer na het terugzetten van ME kan implanteren. Of is dit nie mogelijk?!

Tis al gelukt!
Heb die QuickRestore CD helemaal, ja file voor file, afgezocht en heb de benodigde files gevonden! Uiteraard echt het allerlaatste zipfiletje die er was (eerlijk!), maar daarna met succes die onboard VGA geïnstalled! :stuck_out_tongue: