Compaq die telkens reboot

Tis zo’n Presario ding (K6-2 350mhz / 64MB Ram) en hij reboot elke keer zonder aanleiding. De ene keer tijdens het opstarten, de andere keer zomaar als ie niks staat te doen! :confused:

Heb de IDE kabels vervangen maar weer rebooten. Dacht toen, misschien ff andere RAM erin, maar weer rebooten. :mad:
Zelf denk ik dat het aan het mobo ligt. Tis nie mijn pc en ik weet dat ze van Compaq, toen er nog garantie was, eens een nwe mobo gehad hadden omdat die ook kaduuk was gegaan.
Op deze bak draaide eerst Win98 waar ie ook op ging rebooten, toen heb ik 98 opnieuw erop gezet, zelfde prob. En vervolgens ME geprobeerd, maar weer rebooten! :frowning:

Iemand een ID, graag snel zodat ik vervangde onderdelen evt. zondag nog mee kan nemen vanaf de HCC!?

Blijft ie in dos wel draaien?

Originally posted by Marsz-=FX
Blijft ie in dos wel draaien?

Niet geprobeerd, jij denkt dat het aan Win ligt?

kan wel eens zijn

PS : compaq sux, mijn mening

kan ook zijn dat er iets met de voeding is… Moet je ff in de bios als die optie er is by power failure pc uit zetten doen…

Als dat niet werkt kan het ook wel eens aan je Processor liggen. Misschien dat de vcore wat omhoog zetten helpt. wel goed op de temp letten daarbij !!!.

Originally posted by whatever
Als dat niet werkt kan het ook wel eens aan je Processor liggen. Misschien dat de vcore wat omhoog zetten helpt. wel goed op de temp letten daarbij !!!.

Uhm, dis nie eens mijn pc! Zal ik een beetje de Vcore gaan lopen verstellen! Alsof er in het compaq boekje staat welke jumpersetting een hogere Vcore geeft. (op mobo ook nie) Anyway, beetje onzin oplossing. Laat die naast me liggen als je het nie erg vind!

Voeding zat ik zelf ook aan te denken, zal ut zo is tryen.

Test eventjes alle hardware die ik die bak zit… doe dit door het desbetreffende onderdeel of te vervangen of in een ander (goedwerkend) systeem te testen…

Als ik moet gokken zou ik de schuld op het mobo schuiven…

Originally posted by Wookie
[B]
Uhm, dis nie eens mijn pc! Zal ik een beetje de Vcore gaan lopen verstellen! Alsof er in het compaq boekje staat welke jumpersetting een hogere Vcore geeft. (op mobo ook nie) Anyway, beetje onzin oplossing. Laat die naast me liggen als je het nie erg vind!

Voeding zat ik zelf ook aan te denken, zal ut zo is tryen. [/B]

Onzin of niet bij mij werkte het… Ik heb dit probleem ook tijdje terug gehad met een amd duron 850 mhz. Vcore ff wat omhoog gekrikt. En nu loopt hij als een zonnetje.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Test eventjes alle hardware die ik die bak zit… doe dit door het desbetreffende onderdeel of te vervangen of in een ander (goedwerkend) systeem te testen…

Als ik moet gokken zou ik de schuld op het mobo schuiven… [/B]

Pcies wat ik dus gedaan heb! Heb kabels vervangen en RAM maar HD heb ik nie liggen dus kan daar nie mee testen. VGA en sound zit onboard dus die kan ik er ook nie uit halen! :stuck_out_tongue:

Denk zelf ook dat het de mobo is, maar dat valt beetje moeilijk te testen hè? Of achter te komen dat dat het is. Kan ook nie in die bios komen (compaq hè) dus kan niks veranderen ofzo.

En als dan de mobo vervangen zou moeten worden, dan komt daar weer heel wat bij kijken. Allereerst even vermelden dat de kosten zo laag mogelijk moeten blijven.
Ze hebben nu dus een K6-2 erin zitten dus Socket7. Nou, daar vind ik niks meer te koop van! :confused: Dus moet er ook een ander type cpu gekocht worden incl. koeler. Bovendien heeft het huidige mobo VGA + sound dus daar moet ook aan gedacht worden! (Pfff…) Heb de MSI K7N420 PRO gevonden die VGA en sound al heeft en dat ding kost 500,-. Dan zijn we d’r nog nie, want er moet een andere voeding komen (is nu 110W :eek:) dus weer 75piek ofzo. Dan nog andere kast want in een Compaq kast passen alleen Compaq onderdelen. Weer 100,- erbij komen we op 675,-. Eh zijn we d’r dan?! Nee, bijna cpu/koeler vergeten! Doe dan maar Duron 700mhz met koeler; zo’n 125,- … 800,- al! Dan doen we het gelijk maar goed en prikken we ff 128mb bij de huidige 64 om de balans (cpu/ram) beetje te houden zeg maar! :wink:
Toch leuke upgrade voor 850,-! Nou, als het echt nie gefixed ken worden doen ze ut waarschijnlijk wel. Dochtertje heeft pc nodig voor school. Dat wordt weer shoppen zondag dan! :stuck_out_tongue:

Als ie in dos blijft draaien dan is het idd Windows… En andersom is het waarschijnlijk de Hardware… Ik heb ooit eens iets dergelijks gehad en toen lag het aan windows…

Compaq heeft gewoon een bios net als iedere andere computer. Alleen heeft compaq een kleine partitie van 2a3 MB waar ad. bios software op staat (soms winbios). En aan die bios kun je zeker wel klooije…

Compaq zuigt idd bigtime… maar daarom hoeven ze nog niet te resetten om de vijf minuten, toch?

Ik heb zelf ooit ook zo iets bij de hand gehad, en na een tijdje van veel vloeken en zoeken bleek dat het resetschakelaartje smerig was zodat die af en toe geleide en dus de zooi reboote