Compaq Desktop computer openmaken?

vbimport

Misschien een domme vraag maar ik kom er niet uit. Ik heb hier een “Compaq Deskpro” desktop staan waarvan een fan vervangen moet worden maar ik zie niet hoe ik dat gekke ding open moet maken. Aan de achterkant zie ik een drietal schroeven maar die houden de voeding vast. Voor de rest zie ik alleen maar popnagels maar die hebben, zover ik kan zien, niets met de kast zelf te maken.

Aan de voorkant van de kast heb ik een plastic frontje en aan de zijkant daarvan zitten twee drukknoppen. Ik denk dat ik hier iets mee moet doen maar hoe ik er ook aan trek, er gebeurt niets. Iemand verstand van Compaq Desktops en die een tip kan geven? Het is een oud beestje zover ik weet. Enige dat ik weet is dat er een PIII 933Mhz in zit en ik heb het Compaq serienummer. Alvast bedankt voor enige info!

Kun je me het serienummer geven dan?

Dúndain

Met het serienummer kun je op de website van HP/Compraq de handleiding opzoeken he?

Als ik het goed heb kun je na het indrukken van die 2 koppen de kast openmaken door zeg maar de cover over het chassis heen te trekken (ik denk naar achteren). Zeker weet ik het niet overigens… heb wel eens zo’n Deskprul zo opengemaakt geloof ik…

Idd was dat mijn idee maar omdat ik het niet zeker weet of het nu met (een kort rukje) naar achteren was of eerst wat tillen wilde ik het ff zien graag.

mzzl Dúnedain

Sommige van die Comcraps kunnen in de bios een slot aan/uitzetten. Kijk eerst of dat het geval is voordat je aan de kap begint te sjorren :slight_smile:

:bow: :bigsmile:

't Zijn inderdaad ondingen maar goed, hij werkt nog en hij is goed genoeg voor simpele spelletjes. 't Is alleen jammer dat er geen geluid uitkomt en alleen een pokke herrie van een fan die aanloopt of iets dergelijks. Ik zal vanavond even het serienummer hier posten (ben nu op m’n werk). Ik had al geprobeerd dit nummer op compaq.nl in te voeren maar ik krijg geen resultaten helaas.

Bedankt voor de tips in ieder geval mensen!

't Is gelukt :slight_smile: Je moest inderdaad die twee knoppen indrukken en dan de kast naar voren over het chassis schuiven. Er zat wat troep tussen waardoor ik wat meer geweld moest gebruiken :wink: