Compaq backup diskette

vbimport

hallo freakskes,ik heb ff die diskette nodig,want mijn allerliefste mama’tje heeft haaren lap-top beetje kapot geholpen en ze wil’t alleen herinstalleren als het maar van compaq komt,ik weet’t ouders kunnen nog al zagen ma bon,kan er iemand mij een image bezorgen van die backup diskette,want mijn ma is die kwijt,ze heeft wel no de restore cd’kes…
thnxxxxxx

Is het niet makkelijk als je er ff bij zet welke laptop van Compaq is wel makkelijker he en de compaq site al gecheckt??¿¿

Volgens mij kan je gewoon vanaf die Restore CD booten hoor! Kan me nie herinneren dat Compaq er ook nog eens diskettes bij leverde!! :wink:

Ja 't is een compaq presario 1200
enne hoe zou ik dan kunnen booten vanaf de cd,??
grtz
heil to woekie

Nou, bij compaq’s is het helaas zo dat je nie zomaar in je bios kan rommelen omdat dit simpelweg hardwarematig gelocked is! Dus je kan nie instellen dat ie moet booten vanaf cd.
Maar een compaq kijkt meestal gewoon naar waar ie allemaal vanaf kan booten, dus meestal eerst diskette, dan cdrom en dan pas je HD. Meestal dus, weet nie of dat bij jou lappie ook zo is.
En aangezien die Restore cd’s bootable zijn zou je lap gewoon moeten opstarten vanaf die cd als ie erin zit!
Anders zou je kunnen proberen om vanaf een bootdisk te booten en dan in DOS bladeren naar je CDrom om vanaf daar de QuickRestore te actieveren!

Originally posted by Wookie
Nou, bij compaq’s is het helaas zo dat je nie zomaar in je bios kan rommelen omdat dit simpelweg hardwarematig gelocked is!

Ik heb de bios van me compaq al 2 keer om zeep geholpen, je kan er evenveel in rommellen als in elke pc :slight_smile:

Ik heb de image ff voor je geupped [hier](http://hcdevechtstreek.nl/. /b/files/boot.zip)

Hee Bukzer,

Kun jij even vertellen hoe jij dan in het bios van je compaq kan komen, mij lukt het dus niet.
Ik kom alleen in het “beperkte” Bios.
Als het hardware matig is uitgeschakeld hoe kom je er dan in ???

Groet “deKIKker” Kwaak

Originally posted by Bukzer
Ik heb de bios van me compaq al 2 keer om zeep geholpen, je kan er evenveel in rommellen als in elke pc :slight_smile:

Nou, heb hier thuis stuk of 2 staan en bij beide kan je daar niet in! Ben al vaker er tegenaan gelopen dat het gelocked is! :stuck_out_tongue:

compaq is zo vriendelijk van een biospassword te gebruiken dat de volledige bios niet laat zien zonder het password. Zonder dit password krijg je slechts een beprekte bios te zien. Maar als je dit password hebt kan je zoveel je wilt rommelen in je bios zal even checken welke passwoorden ze veel gebruiken en deze hier neertypen.

Het booten van de laptop kan geen probleem zijn met de recovery cd (rood van kleur) je laptop booten. Dit staat normaal als standaard in je bios(eerst cd dan HD & dan diskdrive). Diskdrive kan ook vooraan komen afhankelijk van het type en de goesting van de persoon die deze ingesteld heeft

Zo is het dus ook bij mij. Bij opstarten van die compaq is er geen kans om in ut bios te komen! Del ofzo drukken heeft geen zin! :frowning:

Weet iemand hoe ik in de bios van een packard bell pc kan komen?

een veelgebruikt pasword voor compaq techniekers is “enabled of enableing” Misschien kan je hier mee vooruit. Heel af en toe is het password “azerty of 123456”

Originally posted by deKIKker
[B]Hee Bukzer,

Kun jij even vertellen hoe jij dan in het bios van je compaq kan komen, mij lukt het dus niet.
Ik kom alleen in het “beperkte” Bios.
Als het hardware matig is uitgeschakeld hoe kom je er dan in ???

Groet “deKIKker” Kwaak
[/B]

Ik ben een beetje gaan zoeken maar ik kan echt ALLES veranderen,ik snap niet hoe jullie aan een beperkte bios komen. Misschien omdat mijn pc van me pa af komt en dat = nog al en prof bedrijf waar ze vaak hardware wisselen en shit. Maar dit lijkt me sterk. Zodra ik meer weet laat ik het horen.

gr, Bukzer

de nieuwe Compaq releases worden niet meer met de QR geleverd, mar een recovery Cd
deze Cd werkt alleen nog wanneer de datfile (600mB gemiddeld) op de D partitie aanwezig is
anders moet je bij de dealer de QR cd opvragen/kopen

bij compaq is trouwens wel voor alle versies, dat wanneer de Cmos gecleared wordt, het password ook gone is…

Bij sommige leveranciers die met Recovery CD’s werken wordt er ook een string in de BIOS geladen, zodat de recovery cd ook alleen maar op PC’s van die leverancier werken.

Zit er bij Compaq op het moederbord niet een jumper waarmee je het password kunt verwijderen? Bij veel moederborden is dit namelijk wel het geval (CPW jumper bijvoorbeeld).

Maar helaas heb’k ook geen diskette van Compaq (nou ja, dat ‘helaas’ en ‘Compaq’ past verder perfect bij elkaar, maar dan in andere context :smiley: )

Originally posted by Da_Taxman
[B]Zit er bij Compaq op het moederbord niet een jumper waarmee je het password kunt verwijderen? Bij veel moederborden is dit namelijk wel het geval (CPW jumper bijvoorbeeld).

Maar helaas heb’k ook geen diskette van Compaq (nou ja, dat ‘helaas’ en ‘Compaq’ past verder perfect bij elkaar, maar dan in andere context :smiley: ) [/B]

Voor welk password hebben we het over?! Ik zie nergens de kans om ergens een pw in te voeren om toch in het bios te komen! :confused:

en wat voor diskettes dan!? Heb alleen een QuickRestore cd!

Ook mij lukt het niet om dat password te gebruiken ( om het bios te veranderen), waar moet je dat dan intypen, en wanneer ???
:confused: :confused: :confused:

deKIKker, Kwaak