Comp start steeds op

vbimport

Hai allemaal
Heb een nogal vervelend probleem en op internet kan ik geen oplossing vinden.
Steeds als ik een cd in mijn comp doe, gaat de comp weer opnieuw opstarten en dat blijft maar doorgaan tot dat ik de cd erweer uit haal. Kan dus niets meer doen waar ik een cd voor nodig heb.
Hebben jullie enig idee wat dat kan zijn?

Is dat na een BSOD? zo ja dan is er waarschijnlijk iets mis met ofwel je drive of kabels. Zo neen misschien een virus? Of toch iets met je hardware? Proberen hem eens te verwijderen en kijk dan of je het ook nog hebt. Zit er nog een harde schijf op het zelfde kanaal of niet?

Ben best een leek op dit gebied, maar zal zeggen wat ik al geprobeert heb.
Eerst kabels vernieuwd, hielp niet.
een verbinding gemaakt direkt met de harde schijf zodat ik kon uitsluiten dat het in de aansluiting zat op het moederboard, hielp niet.
Alletwee de drives losgekoppeld en weer aangesloten, hielp ook niet.
Nu heb ik Windows gedownload en op mijn e-schijf gezet en wou ik gaan overschrijven naar mijn c-schijf, blijkt dat die op e een oudere versie is dan op c, dus dat wil hij niet doen.
Voordat ik c ga formatteren wil ik zeker zijn natuurlijk dat die op E ook daadwerkelijk werkt en wil hem op D zetten, maar dan zegt die in de Dos weer dat setup niet kan vanaf Dos.
Heb al allerlei virusscanners erover heen los gelaten, maar er komt niets uit.
Ook zegt de comp dat de drives correct werken.
Het is volgens mij gekomen nadat ik een legale cd erin had gedaan en toen begon hij vanzelf opnieuw op te starten en wou hij helemaal geen cd’s meer pakken. Kan natuurlijk toeval zijn maar dat lijkt me sterk.

Hai Cimda,

Allereerst welkom hier op dit forum namens mij.

Zou je ons wat meer info kunnen verschaffen over wat voor systeem je hebt e.d. Kan ons ook helpen bij het vinden van een oplossing.

Heb je btw laatst nog enige software geïnstalleerd? Misschien als dat zo is zou ik deze eens deïnstalleren en dan opnieuw kijken wat je pc doet.

Je kunt ook in de bios eens alles op default zetten. Dan start de pc op met de standaard instellingen.

En je zou eens kunnen kijken om alles eens los te koppelen wat er overbodig is in je pc. Ik kan namelijk niet goed uit je verhaal halen of je sit al gedaan hebt. Wat ik daarmee bedoel is om eventuele extra kaarten. ( indien aanwezig ) er uit te halen je cd en of dvd drives los te koppelen en je eventuele tweede of derde hadre schijf los te koppen.

Daarna start je je pc op en kijkt of hij het wil doen. Start hij gewoon op dan koppel je een voor een de apperatuur weer aan en start je pc opnieuw op. Als op een gegeven moment je pc op blijft starten heb je het probleem gevonden. Je kunt ook in de bios eens alles op default zetten.

Werkt dit alles niet laat het ff weten dan zoeken we verder.

mzzl Dúnedain

Hoi Cimda,

Heb je misschien een spel gespeeld waar starforce als cd protectie op zit? Je kunt dit controleren door naar apparaatbeheer te gaan en vervolgens boven het menu op “beeld” te klikken door vervolgens “verborgen apparaten weergeven” aan te vinken. Scrol naar beneden onder het kopje “stuurprogramma’s die niet plug en play compatible zijn” en zoek daar naar starforce protection met daarnaast de verschillende driver namen. Het zijn er 3 (het ligt aan de versie). Haal eerst de bovenste weg en als gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten,klik nee. Haal de tweede weg, klik op nee als wordt gevraagd of je de computer opnieuw op wil starten. Haal de laatste ook weg en klik op ja om de computer opnieuw op te starten.
Succes.