Commodore64

vbimport

Gasten,
ik vraag me af wie er ooit nog in de c64 scene actief geweest is.
Ik allezins!! Vinzz/WOW (Warriors of the wasteland)

c64 was so cool

Toen was programmeren nog leuk. Want als je een progje schreef in Gwbasic ofzo was er toch nog geen alternatief. Nu programmeer ik niet meer (te lui?). Het programma is er toch al, zoek je dus ff op i.p.v zelf te schrijven.

The_SurVeYor

Das lang geleden, maar wel een hele coole tijd. Met al die copy party’s enzo (VENLO).

De tijd dat iedereen met een PC een PC-Lamer was. C64 was het helemaal!!!
Ik kan me nog goed herinneren dat ik graphics zat te maken met maarliefst 16 kleuren.
En diskettes ‘swappen’ al over the world. (lekker je postzegels inspuiten met haarlak enzo, zodat je ze nog een keer kon gebruiken. Dat waren pas tijden.

ben benieuwd of er veel C64 freaks op dit forum zitten.

Scorpion/House Design!

Heb zo’n ding nog onder mijn bed liggen met alles erop en eraan.
Al jaren niets meer mee gedaan, was wel de computer waar ik mee begonnen ben.
Weet nog goed dat we dagen lang honderden floppies zaten te copieeren
Ja zelfs toen waren we er al mee bezig

Ik heb mijn c64 met alles er en er aan aan mijn achter neefje gegeven.
Ik deed er niks meer mee ik weet nog wel dat ik er vroeger allen maar spelletjes op speelde van een cassetebandje of van of die grote floppy’s en sloom dat dat ging.
en hoevaak die vast liep!

Marco…

Huh, stond op punt de c64 te kopen…maar heb het niet gedaan.

Een amiga 500…dat was het…wauw wat een mooie spellen en goed geluid, vergeleken met die sega’s en nintendo’s.
Mooiste was dat het allemaal op 1 diskette paste…jah, leuke herinneringen aan.

O dit gaat niet over c64…liet me even meesleuren.

Af en toe speel ik nog een game op mijn C64… maar onlangs is mijn laatste joystick kapot gegaan (heb er vele versleten)

dan maar een simulator voor pc gebruiken

Als je het mij vraagt is de C64 de mooiste computer aller tijden! Voor zijn tijd was hij heel erg goed en vooral flexibel, goedkoop en uitgebreid, had nooit geheugenproblemen of was nooit te langzaam voor een game, hing zich nooit op enz enz!
Ik heb heel wat uren op dat ding zitten werken en vooral gamen; ik heb dan ook iets van euhhh 1000 diskettes met spellen, dus dat zijn wel een 7000 spellen ofzo?? Vraag me niet wat het allemaal is, maar veel is het wel en de gamez zijn stukken leuker dan op de PC om eerlijk te zijn :-))

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz C64 rulez

p.s. ik heb er momenteel 5 in de kast staan, moet ze toch nog maar eens gaan aansluiten!

Commodore 64, what can I say? Het zijn vervlogen tijden die nooit meer terug komen. Tuurlijk was de C64 een absolute topmachine voor die tijd, maar hoeveel mensen zitten nu echt met een C64/Emu te spelen? Precies, (bijna) niemand dus! Zelf heb ik alle C64 demo’s en spellen op CD staan en heb in 1996 nog eens 4 Mega Game Packs gemaakt(ruim 200 titels) en op inet gezet. Atari 2600/Vic/C64/Amiga/PC/PSX allemaal leuk voor de heb, maar het echte leven draait toch om andere dingen…

Toch nog één toevoeging: Waarom waren de games vroeger leuker dan tegenwoordig? Ik mis de 2D platformers!!!

PS: VDH, wanneer compootje Giana Sisters?

ja de commodore 64 was een pracht machine.
eerst lopen klote met die cassetebandjes steedsandere turbo laderders laden en koppen bijstellen en maar nachten spelen.
alleen de joysticks waren zo kapot vooral als je al die decathlon spellen speelde.
ja prachtige tijden waren dat.

greetz,

The Shadow

Tja, da’s lang geleden, ik heb nog in een hoekje een hele hoop diskettes gevonden maar de C64 en bijhorende Disk-Drive (als ik me niet vergis was het een 1570 de voorloper van een 1571 (die stukken beter was)) zijn allang de deur uit! Ik had ook nog zo’n bakje eraan zitten ( een soort Turbo ) hiermee kon ik een hele hoop spelletjes meer spelen dan m’n vrienden. Maar ja, ik zit nu ook al te “werken” op een pentium dus de C64-tijd is voor mij voorgoed voorbij.
Grtz

Tranen van in mijn ogen krijg ik hier weer van, lekker programeren in machine-taal met dat ding, het was nog echt computeren.
Wel heel lang geleden.

deKIKker

Aaaah, toch nog veel mannen hier met wat nostalgische gevoelens.
Had ook een Action Replay cartridge om spellen te “kraken” en te trainen. Heb uren bezig geweest met crunchen (cruelcrunch ruled). Uren bezig geweest met gfx en intros te coden. Is hier ook iemand die ooit in een groep geweest is? Weet je dat de c64 scene eigenlijk nog bestaat? En dat je c64 muziek via een plugin op een site kunt plaatsen? Machtig gewoon!! Ik kan er nog steeds van genieten!!
Maar ja, het zijn vervlogen tijden. En wat is er mis aan een snufje nostalgie?

Da VinzZ

Thanks for reactions!!

yesss bring back the c64, tenminste weer eens fatsoendelijke leuke spellen in plaats van allemaal die waardeloze crap van de afgelopen 3,4,5 jaar…
c64 rulez, alleen jammer dat je er niet op kon internetten en burnen, anders was het echt de ideale computer geweest…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by xian:
yesss bring back the c64, tenminste weer eens fatsoendelijke leuke spellen in plaats van allemaal die waardeloze crap van de afgelopen 3,4,5 jaar…
c64 rulez, alleen jammer dat je er niet op kon internetten en burnen, anders was het echt de ideale computer geweest…
<HR></BLOCKQUOTE>

Dan fiets je toch ff naar china, schijnen die dingen daar nog te verpatsen.

Oh ja wat dachten jullie van die eprombanken die je aan dat ding kon hangen?
waren wat makkelijk.zou nu ook nog moeten kunnen, niet met eproms natuurlijk maar wel met een moderne variant daarop.
da’s snel druk op een knop en pats draaien maar