Combo probleem, please help

vbimport

Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht: een Asus PIII 1200, 128ram, ATI mobility 16mb, 20gig harddisk en een matshita dvd/cdrw, windows XP.

Mijn probleem is nu, hij kan 90% van mijn cdrw's niet lezen:(
Als ik op de cdrom klik zegt ie dat de cd leeg is??
Maar als ik isobuster opstart ziet ie wel degelijk alles op de cd, dit is zowel bij divx, data cd, vcd, mp3cd's.

Ik moet bijna alles nu installeren via mijn netwerk.
Maar de cd's die ik brand met mijn laptop leest ie wel.

Ik heb hem dan maar binnen gedaan en ik heb direkt een nieuwe laptop gekregen MAAR met de nieuwe is het net hetzelfde.

Wat zou er verkeerd aan kunnen zijn???

het is dus een matshita dvd/cdrw 8/8/8/24

Heb je Hier wat aan ?

hier lees ik dat het een gekend probleem is maar er staat geen oplossing voor:(

Ik heb geprobeer om eventueel een kfirmware update te vinden maar tot nu toe zonder succes

heb je de cd’s wel afgesloten??

al mijn cd’s spelen in mijn plextor, lite-on, acer, toshiba drives.

de cd’s zijn echt wel ok.

Ik heb het zelfde probleem (op de cd’s staan back-ups, zijn onder windows 98 gebrand, en zijn destijds niet afgesloten)

Onder windows 98 is er geen enkel probleem, hij leest ze gewoon enz. maar als ik ze onder windows 2000 probeer te lezen kan ik het wel vergeten.

Oplossing bij mij gewoon ff onder win 98 opstarten en dan alles op de harde schijf kopieren.

ze ijn 100% zeker afgesloten, ze zijn gebrand onder Windows XP en op de laptop staat ook XP.

Kheb verschillende dingen gevonden op het net en het schijnt een gekend probleem te zijn (daar ben ik vet mee).
Momenteel steek ik de cdr’s die ie niet kan lezen in een van mijn andere computers en dan installeer ik ze op de laptop via mijn netwerk (dit werkt maar dit is niet de bedoeling natuurlijk)