Combineren ISP verbinding

In mijn thuissituatie heb ik de beschikking over een ADSL verbinding met een max. upload van 512 kbps. Daarnaast kan ik in de avonduren gebruik maken van een andere ADSL verbinding (zakelijke) met een max. upload van 384 kbps.

Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn deze beide verbindingen te combineren om hiermee een hogere uploadsnelheid te kunnen behalen. Ik heb de mogelijkheid om meerdere netwerkkaarten in m’n pc te plaatsen.

Maar is hier speciale software voor. Of zijn er alleen totaaloplossingen voor (route met dual ISP connection). Zou het een zinvolle actie zijn of kost het meer dan het opleverd.

Ik weet dat er zo’n router bestaat, maar van wie? Dat kan ik je niet vertellen. Volgens mij heb je dan ook 2 modems nodig en ik denk ook 2 telefoonlijnen.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Beide verbindingen zijn dus aanwezig. 2x telefoonverbinding + 2x modem.

Eerste kan ik de gehele dag gebruiken. De tweede, een verbinding voor zakelijke doeleinden, enkel in de avonduren.

Ik was dus op zoek naar een softwarematige oplossing die op een (onzichtbare) manier twee verbindingen combineerd, welke voor de gebruiker (ikzelf dus) gezien en gebruikt kan worden als 1 verbinding.

Ik weet van het bestaan van routers met dual (of meer) WAN aansluitingen. Wat ik niet weet is of deze de taken verdelen tussen beide verbindingen of dat een taak zelf ook gedeeld kan worden. Maar zo’n router is niet de bedoeling. Het gaat mij erom de capaciteit van de zakelijke verbinding te gebruiken op de momenten dat dat kan.

Ja, dat kan.

Hier is wat leesvoer, want makkelijk is het niet:

http://forums.wi-fiplanet.com/showthread.php?t=4260

Is idd best pittig. Harstikke bedankt.