Codecs voor films detecteren?

vbimport

Ik download nogal wat films. En dat is hartstikke leuk, alleen kom ik - naar mijn zin - te vaak films tegen waar ik het beeld wel van zie, maar geen geluid hoor.

Ik heb DivX 5 geinstalleerd. SMR hoef ik niet, want ik kijk alleen HQ films. Ik heb weinig trek om elke codec around te gaan installeren.

Kan ik niet met een tool of hex-editor ofzo aan een avi. zien waarmee die gecodeerd is? Zou wel lekker zijn, hoef je niet zo te raden.

Ohh films downloaden mag niet :slight_smile:

Maareh de meeste releases die ik kan gebruiken standaard Mp3. Daarnaast zijn er eigenlijk maar twee codecs die worden toegepast: AC3 en Ogg (de groep ViTE heeft een paar films uitgebracht met dit type geluid). AC3 geluid is redelijk populair en vereist inderdaad een codec. Deze kun je vinden op Doom9 (hier direct).

hmmpf die directe link van je werkt nie echt gamesfreka…

nou kep de codecs die ik gebruik eens online geplaatst, ik kan er elke bestandsformaat mee afspelen…

hierow

ik zelf had het namelijk ook wel eens, beeld en geen geluid, maar ook andersom, maar nu dus niet meer :slight_smile:

er zijn teveel leuke filmpies op de nieuwsgroepen te vinden en kan niet zo goed liplezen :wink:

Originally posted by SoulShower
er zijn teveel leuke filmpies op de nieuwsgroepen te vinden en kan niet zo goed liplezen :wink:
True :smiley:

Bedankt mensen! Het is gelukt, ik had idd een paar geluidloze films, maar nu dus niet meer! :slight_smile:

Kijk anders ook een hierzo!… Daar vind je vrijwel alles over codecs…:stuck_out_tongue: