Codec Pack

Wat lijkt jullie een goede codec pack voor het afspelen van Films

e.d.

Heb je niet nodig als je VideoLAN Player gebruikt (http://www.videolan.org/). En je houdt je Windows installatie nog schoon ook op deze manier :wink: .

Heb de VLC-speler al, is inderdaad erg handig, maar had Windows mediaspeler als mijn standaard speler gewild.

Zelf gebruik ik K-lite codec pack.

Bedankt voor je reply :slight_smile:

Sorry, ik gebruik WMP niet (en heb dus ook geen codec-pack nodig).

Begrijp ik,

Heb WMP op mijn laptop staan en wil dat zo houden, omdat ik er geen problemen mee heb. Op dit moment gebruik ik K-Lite Codec Pack en dat werkt gewoon goed. Vroeg me alleen af als iemand een betere codec-pack kent of mij dat wilt aanraden. Voorlopig hou ik het wel gewoon zoals ik het nu heb, om het feit dat ik er nog geen problemen mee ondervindt.

Bedankt

Ik heb in het verleden (voordat ik VLC kende) nog wel eens het XP Codec Pack van free-codecs.com gebruikt, zonder problemen. Maar ik hou niet zo van de ingrijpende verandering die deze dingen op je Windows installatie uitvoeren.

Waarom zou je iets dat goed werkt willen verbeteren. Er bestaat immers een kans dat het minder goed zal werken natijd.
Why fix it when it ain’t broke ?

ps. vooral met pc’s geldt dit

k-lite’s mega codec pack is er één die behoorlijk compleet is.

Laat het voorlopig wel zo, maar lijkt me wel handig alvast een andere te hebben.

tnx voor de replies

Ik heb ook VLC maar ik zoek een player die meerdere sessies opstart als ik meerdere filmpjes tegelijk selecteer en wil opstarten (op Enter druk).

VLC doet dit helaas niet.

Weet iemand een player die dit wel kan?

Ik veronderstel dat je mpc (Media Player Classic) al geprobeerd hebt? (die heeft echter wel codecs nodig om alle formaten af te spelen)

Een andere mogelijkheid die ik onlangs tegenkwam (maar nog niet zelf gebruikt heb) is SMPlayer. Die is gebaseerd op de Windows versie van het in Linux populaire MPlayer en speelt ook alle formaten, zoals VLC, denk ik.

Sorry als dit niet veel hulp biedt.

ffdshow / Combined Community Codec Pack! :slight_smile: