Clarion autoradio's

vbimport

Eventjes een snel vraagje namens een vriend van me: het merk Clarion (autoradio's), is dat eigenlijk gewoon Philips?

Hij vernam dit ergens en was meteen ongerust dat hij een Philips in zijn wagen had zitten... :slight_smile:

Volgens hun eigen (zeer mooie) site niet :

"

Clarion has its beginnings in 1940, when the Hakusan Wireless Electric Company began to manufacture and sell battery-operated radios for household use. The company launched the Clarion brand in 1947, became the first car radio maker in Japan around 1948, and since then has become the leading supplier of audio equipment to car manufacturers worldwide.

In its dedication to better the industry with cutting-edge technology for the car, in 1995 Clarion originated a whole new category in electronics: Car Multimedia. The concept is based on the idea that people should be able to expect more from the time in their cars than just transportation from point A to point B. Clarion has found a way to integrate audio, video, entertainment, navigation, and communication features into a comprehensive system, easily accessible and easily operated in the mobile environment

"

En volgens de japanse site is het nog steeds van Hakusan Wireless Electric.

neej hoor is harstikke geen philips…dat zie je ook eigenlijk zo want het ziet er niet oerlelijk uit…maar goed is die vriend wie ik denk dat het is en die net zoals mij een gigantische hekel aan philips heeft ?

Originally posted by xian
neej hoor is harstikke geen philips…dat zie je ook eigenlijk zo want het ziet er niet oerlelijk uit…maar goed is die vriend wie ik denk dat het is en die net zoals mij een gigantische hekel aan philips heeft ?

Ja die in die roestige CRX ja :wink:

Maargoed, ik (en velen met mij) zijn weer gerust gesteld. Ik kan weer reclame maken voor Clarion.

Nja als je hem openschroeft zie je overal Philips componenten zitten (zelfs het loopwerk), maar dat heeft natuurlijk niets te zeggen tegenwoordig… dit is niet meer dan de normaalste zaak van de wereld…!

Originally posted by xian

Heej , we gaan toch niet mijn werkgever pesten :slight_smile:
Alsof de bereboot altijd kwaliteit is :slight_smile: