Cisco IOS, routings

vbimport

Ik heb een cisco 760 ISDN router. Nu draai ik ook een linux server achter deze cisco. Op deze server draait nu alleen nog maar WuFTP.

Mijn router verbindt mij met mijn provider HCCnet. Dus krijgt de router een dynamisch IP toegewezen van HCCnet. Nou wil ik mijn server vanuit het internet kunnen benaderen. (Voor de duidelijkheid de server bevindt zich in het lokale netwerk dus achter de router) Nou weet ik dat ik normaal gesproken routes op de Cisco moet aanmaken om dit mogelijk te maken. Cisco heeft heeft hier iets anders voor gevonden genaamd "ip pat porthandler". Hiermee kan je een tabelletje creeren met ip adressen en hun poorten erbij van servers die je achter je Cisco hebt draaien. Nou is het ip van de server 192.168.1.2 en FTP zit natuurlijk op poort 21. Dit heb ik ook zo ingesteld op de Cisco. Nou is het probleem dat het Cisco IOS niet automatisch het dynamische ip adres van mijn dial up verbinding koppelt aan de in de in de tabel aangegeven ip adressen. Iemand vertelde mij dat het iets te maken moest hebben met het commande "ppp negotiation". Ik heb al veel op internet gezocht maar tot nu toe niets nuttigs erover kunnen vinden.

Misschien kunnen jullie mij helpen, Alvast dank. :bow: