Chipset koeling

Sinds een week ofzo wordt mijn Chipset een stuk hoger als daarvoor. Hij werd eerst altijd zo’n 32°C na een uurtje stressed gedraaid te hebben, maar dat werd steeds hoger. De temp in me kamer is juist gedaald. (althans, dat lijkt mij; gevoelsmatig :))
Nu hangt daarboven wel een Dragon Orb 3 die m’n TB koelt. Deze temp is overigens wel gelijk gebleven!
Maar nu, wat te doen aan die chipset. Hij wordt nu dus 40/41°C en HWmoni geeft die waarde al in het geel aan! En ik vind die temp ook te hoog! Vooral omdat ie eerst altijd op 32°C bleef hangen! Ik heb zelfs een keer me pc helemaal laten afkoelen (ja heb em uitgezet voor een nachtje), maar ook daarna liep de temp weer gewoon op naar de 40°C!! :confused:
Dus dacht ik zelf aan een wat geavenceerdere koeler erop te pleuren! Ga op dit moment nog ff voor een luchtkoeler omdat het waterkoeling project (moet nog aan begonnen worden) pas in het voorjaar geplanned staat! :stuck_out_tongue:

Dus had ff rondgeneust en vond zo een Blue Orb. Iemand die hier ervaring mee heeft?! Is dit een koeler die zowel voor videokaarten als chipsets gebruikt kan worden? Of zijn er nog meer koelers verkrijgbaar die mijn huidige koeler op me chipset kunnen vervangen? De koeler die nu op m’n Asus A7V133 zit red het blijkbaar niet!

zit er nu een heatsink op je chipset koeling? plak er eens een p1 fannetje op!

Als je goed kijkt, dan zie je em zitten. Dat kleine fannetje die standaard er al op zit.

Blijkbaar nie goed genoeg. Wel vreemd dat ie ineens minder is gaan koelen! Eerst 32°C en toen plots dus 40°C! :confused:

Is die Fan die er al op zat nog wel helemaal OK??

Haal even de Cooler eraf en maak alles goed schoon. Doe dan de Cooler er opnieuw op en kijk wat ie dan doet. Draait het vinnetje nog wel??

Originally posted by MagikChris
Is die Fan die er al op zat nog wel helemaal OK??

Ik zie geen verschil met toen ie het nog wel goed deed! Daarom ook zo vreemd, er is niks gebeurd en ineens werd ie stukken warmer!
Misschien toch maar is eraf halen voor grondige inspectie.

Originally posted by Wookie

Misschien toch maar is eraf halen voor grondige inspectie.

smeer er dan meteen wat koelpasta tussen!

kheb nog wel wat silver smutch voor je hoor knul :wink:

Ik heb in mijn server een Athlon XP 1800+ met een dragon orb 3 een wat silver pasta geleid spul en werkt perfect!

Originally posted by Sorcerer
Ik heb in mijn server een Athlon XP 1800+ met een dragon orb 3 een wat silver pasta geleid spul en werkt perfect!

Ik heb het over me chipset hè? Of heb jij ook een Dragon Orb 3 op je chipset zitten?!

LoL, sorry!

Maar ik heb wel een paar Delta HP 120mm case-fan’s in die kast hangen dus mijn chipset blijft wel koud!