Chello ziet af van datalimiet en verbetert helpdesk

vbimport

Chello ziet af van datalimiet en verbetert helpdesk
Gepost door Wouter Tinus Vrijdag 1 Juni 2001 - 10:12 - bron: Coax.nl
Een anonieme bezoeker stuurde ons naar Coax.nl, waar de notulen zijn gepost van het overleg tussen deze gebruikersvereniging en UPC/Chello. Uit dit gesprek is zeer goed nieuws gekomen voor fanatieke downloaders, want het plannen waarin een datalimiet ingevoerd dreigde te worden zijn voor onbepaalde tijd in de ijskast gezet. In het complete verslag lees je bovendien dat de minimale snelheid binnen het UPC netwerk wordt verhoogd naar 1MB per minuut. Hoewel dit slechts een magere 17KB/s is (de maximale snelheid is ongeveer 180KB/s) moet dit voorheen nog lager geweest zijn. Andere afspraken die gemaakt zijn zien er ook gunstig uit:

Door de besparing van ca. 5 miljoen gulden door het invoeren van 22 cent/tik voor het bellen naar de helpdesk, kon het aantal helpdeskmedewerkers verdubbeld worden. Hierdoor behoren de wachttijden bijna tot het verleden. Er komt een directe koppeling vanuit de helpdesk met het klantenbestand waardoor er een optimale afhandeling ontstaat van klachten, zowel technisch als financieel.

Verder wordt er hard gewerkt aan het koppelen van alle informatiekanalen, zoals teletekst, kabelkrant, telefoon (IVR systeem) en de helpdesk voor het informeren van abonnees over algemene storingen en werkzaamheden aan het Kabelnetwerk Ca. 80% van alle binnenkomende helpverzoeken worden op de 1e lijn helpdesk opgelost, de resterende wordt doorgewezen naar de 2e lijn helpdesk. Ook is het mogelijk als de wachttijden te lang duren dat men kan kiezen om teruggebeld te worden.

[…] Ook is de 15,00 gulden vergoedingsregel op aandringen van Coax Nederland aangescherpt en wel dat het nu per hupgebied geld. Dit betekent in de praktijk dat een bepaald gedeelte van een gemeente nu eerder in aanmerking komt voor een collectieve vergoeding. In het verleden was het zo dat het gemiddelde van de gehele gemeente slecht moest zijn wilde UPC/chello een vergoeding toekennen zoals in oktober 2000 met de Consumentenbond is afgesproken.

http://www.tweakers.net/nieuws/17102

Als dat echt zo is dan lijkt me dat goed nieuws (ik kan me vergissen want ik heb alleen de kop gelezen :eek: Dan is er eindelijk een keer positieve publiciteot over Chello
Alhoewel ik ook wel goed nieuws over Chello

netjes van ze gelukkig heb ik @home:)

@Home roeleert een stuk meer dan Chello ja…
Alleen onze upstream is kut, 15 kb/s (meestal 12kb/s)

cooool ze waren zeker bang voor de concurentie van M@xstream…