Chello verhoogt abonnement om kwaliteit op peil te houden...welk peil?

vbimport

Ok, ben normaal niet zo erg de persoon om hier erg snel boos over te worden, maar in de afgelopen tijd heeft Chello niet naar behoren gewerkt, de DNS servers daar zijn behoorlijk gaar.

Doordat de DNS servers niet werken is het met grote regelmaat niet mogelijk om websites te bezoeken, terwijl andere diensten zoals IRC, ICQ, MSN Messenger wel werken. Als fervent forum bezoeker is het voor mij van belang dat ik ongestoord kan surfen zodat ik de informatie kan vinden die ik nodig heb om anderen te kunnen helpen.

Na mijn eerste reactie richting Chello kreeg ik een vrij standaard mailtje terug dat 'de DNS servers niet optimaal werken', als je het over een eufemisme (understatement) hebt... Natuurlijk heb ik hier op gereageerd, maar dat kan alleen via het feedbackformulier op de website, waar je nog moet uitkijken dat je niet per ongeluk het vinkje laat staan waarin je UPC toestemming geeft om je allerlei junkmail te sturen. Je kan natuurlijk ook telefonisch je beklag doen, maar dat kost je 11 eurocent per minuut en je staat minimaal een half uur in de wacht.

Vandaag kreeg ik dus de mail waarin Chello aankondigt om per 1 mei het abonnementsgeld te verhogen naar € 47,95 per maand (verhoging van bijna 6%) onder het motto 'De kwaliteit van Chello diensten op peil te houden'.

Als Chello de kwaliteit op het huidige peil wil handhaven dan vrees ik het ergste, altijd uitvallende verbinding, altijd slechte service via een niet te bereiken helpdesk?!

Ik ben eigenlijk best pissig op Chello op dit moment. Ik heb Chello laten weten dat wanneer de problemen niet binnen de redelijke termijn van twee weken zijn opgelost, ik het abonnementsgeld zal opschorten totdat de service en kwaliteit op het niveau is dat ik voor die prijs mag verwachten.

Maar ik heb weinig vertrouwen meer in Chello, Chello heeft me in de laatste tijd iets te vaak teleurgesteld. Ik acht het daarom heel goed mogelijk dat ik binnenkort mijn abonnement bij Chello zal opzeggen en ik overstap op de modem of zo. Mijn internetgebruik is zodanig dat ik met een modem minder geld kwijt zal zijn als via Chello op deze manier (de enige reden dat ik het niet eerder gedaan heb is gemakzucht).

Chello krijgt van mij bij deze een stevige gele kaart. :Z :mad:

Lees meer: http://www.coax.nl/news/2002/apr/prijsverhoging.php en de vorige prijsverhoging: http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=52

Boehoehoe ik ben zo tevreden met quicknet/multikabel internet en jahoor wij in alkmaar moeten verplicht over op dat hoeren chello.

Heb meelij met deze zeer arme jongen :frowning:

Hmmz kan het me voorstellen Tax… heb de laatste tijd veel mensen horen klagen over Chello… en dan nog eens dit truukje… laat denken aan de spreekwoordelijke druppel…
(gelukkig heb ik @home;))

I’m NOT gonna say we told you so … but …

naja , sarcasme schiet niemand wat mee op.

Opvallend is dat hoe groter een concern is , hoe minder zich men aantrekt van mijn klachtten over dat concern (laat ik niet generaliseren door te zeggen dat “iedereen” zo denkt).

Ikzelf heb geen kabelinternet , sterker nog , ik KAN geen kabelinternet krijgen. Ik heb gekozen voor XS4ALL adsl.

Wel weet ik vanuit de media dat Chello echt wel met kop en schouders er boven uit steekt als het om wanprestatie gaat.
Achterlijke contracten halen je ongeveer elk recht weg om daar ook maar een gegronde klacht over te kunnen brengen.

Maar in plaats van de klagen is het mijn mening dat er maar 1 oplossing is die de consument zelf kan ondernemen. Iets anders zoeken. Plus dat diezelfde consument ook eens realiseert dat voor kwaliteit betaald moet worden.

ach ja chello.

Hier in Haarlem, mijn postcode dan, is ook nog een andere aanbieder. die is up en down 4x zo snel als chello. en 2x zo duur. nu dus nog minder dan 2x zo duur…

aangezien mijn vader gewoon de rekening betaald, passen er bij mij nog een druppels in de emmer…

Zo hebik ook nog een broer die best bereidt is wat geld bij te leggen voor 4x zo snel internet…

Dus misschien raakt chello ons (= 1 aansluiting) ook nog kwijt als ze nog wat druppeltjes bij gieten…