Chello-abonnees kunnen niet meer hotmailen

vbimport

Chello-abonnees kunnen niet meer hotmailen

Hotmail heeft namelijk Chello tijdelijk geblokkeerd voor haar maildiensten. Als reden voor de blokkade wordt door Chello gegeven dat er de afgelopen week ‘een enorme hoeveelheid’ mailtjes vanaf Chello-accounts naar Hotmail-adressen is gestuurd met als gevolg dat Hotmail problemen ondervond.

“Door misbruik van de Chello mailserver door een aantal van onze klanten is het op dit moment niet mogelijk om te mailen naar @hotmail.com adressen”, zo meldt Chello op haar alleen voor leden toegankelijke servicepagina en in de nieuwsgroep chello.nl.announce.

Woordvoerster Brit Wijkniet van Chello kan niet zeggen om hoeveel klanten het precies gaat die misbruik hebben gemaakt van hun account door abonnees van Hotmail te bestoken met spam. Wel hebben de spammers (‘een klein aantal’ volgens Wijkniet) inmiddels helemaal geen toegang meer tot de mailserver van Chello.

Het is nog niet duidelijk hoelang Chello- en Hotmail-klanten verstoken blijven van onderlinge communicatie per mail. Chello stelt in samenwerking met Hotmail de problemen op te lossen. “Ik kan onmogelijk zeggen hoelang dit gaat duren”, zo zegt Wijkniet.

Een lezer van WebWereld beklaagt zich over het feit dat totaal onduidelijk is dat de post naar Hotmail niet wordt bezorgd. “Je krijgt geen melding per mail dat je bericht niet kan worden verstuurd. Dat is nog het ergste”, aldus de klagende Chello-klant.

Ok, daar gaat mijn account…
Toch eens gaan slijmen bij de admins hiero of ik niet een Da_Taxman@cdfreaks.com kan krijgen weer :wink: