Chat via ISDN

vbimport

Via het progje VST Call check kan ik voor dat de telefoon bij mij overgaat al zien wie mij belt en op welk msn nummer.
Nu heb ik eens iets gelezen dat het mogelijk is om in plaats van het telefoon nummer ook andere teksten naar degene die belt kunt sturen.

Met andere woorden ik kan korte berichtjes naar een ander met ISDN sturen zonder dat er kosten in rekening gebracht worden.

Gaat dat dan via dat D kanaal?

Iemand hier ervaring mee?

Toen de tijd op mijn stage bedrijf hadden wij ook zo’n systeem. Kon je een soort van sms berichten gewoon over ISDN heen gooien. Dat had te maken met onze interne telefooncentrale. Ik weet niet of dat ook gaat met de KPN centrales. Dat zou ik heel graag wel eens willen weten.

PS: Waar heb je dat eigenlijk gelezen dan.

Originally posted by drcrash
PS: Waar heb je dat eigenlijk gelezen dan.

Hiero http://www.telecomwereld.nl/nws021.htm

Bij E . 3

Ik gebruik dat VST call check al een hele tijd. Wist niet eens dat er een PRO versie was. Kan ook niet meer iets van vinden op het net.

website van de makers: http://www.vst.nl

Inderdaad versie 2.5 kunnen downloaden.

En volgens de site kun je inderdaad chatten zonder kosten over je ISDN lijn. Je kan zelfs schaken zonder dat het een cent kost.
Tevens een antwoord apperaat dat een bericht uit kraamt afhangkelijk van wie jou belt.

Ik begon met het programma te installeren om te kijken of ik het een paar dagen kon gebruiken voor dat ik Fl 495,- zou dokken. (euro is daar dus nog niet ingevoerd)

En wat er toen gebeurden…daar kan Microsoft nog wat van leren.

Lees hier maar eens http://www.vst.nl/isdn/uitlegccpro.html#Voor gebruikers van callcheck

Volgens mij heb ik dan toch 1 van die 250 gratis licenties gehad

Of ze sluiten mij weer af van afstand.
Enfin zolang hij het doet zal ik eens gaan testen of het werkt.
Ben benieuwd of ik naar een GSM kan mailen.

Wordt vervolgd

Gaaf programma zeg.
Je kan dus wanneer iemand belt die je niet wil spreken een ingesprek toon geven. Een antwoord apparaat met ingesproken tekst dat je dus per telefoon nummer kan instellen.

Kijk wel uit met installeren want hij gaat dus meteen hun kantoor bellen over het D kanaal en belt ook gelijk weer terug en je bent geregistreerd.

Originally posted by C@rlo

Kijk wel uit met installeren want hij gaat dus meteen hun kantoor bellen over het D kanaal en belt ook gelijk weer terug en je bent geregistreerd.

Zeg je hier nou dat je moet voorkomen dat ie naar hun kantoor gaat bellen of bedoel je wat anders?

Ik krijg em trouwens niet aan de praat hij zegt dat capi2032.dll mogelijk niet goed geinstalleerd is. Ik draai onder win2k.

Hij draait bij mij op een Win 98 se PC en ik kan hem ook zomaar niet op de Xp Pc’s testen omdat daar geen isdn kaart in zit.

Dit is wat er bij mij gebeurde:

Ik had het programma gedownload en dacht laat ik eens zien waar de registratie uit bestaat (code, serial what ever).
Ik had de site van hun ook maar half gelezen.
Blijkt dus tijdens de installatie dat hij hun nummer belt zonder dat je het merkt. Het gaat ook hier weer via dat D kanaal dus ook geen kosten. Het gaat ook buiten een windows inbel verbinding om. Ze kijken dan of je betaalt hebt. Zo ja dan sturen hun (ook via het D kanaal) een berichtje terug en is het programma geregistreerd. Ik had dus de mazzel volgens mij dat ik dus een van de 250 gratis licenties gehad heb (zie link in een eerdere post hier boven). Of ze bellen vandaag of morgen of ik zo goed wil zijn om te betalen. Ze kunnen je licentie n.l. ook intrekken als het programma draait en de kabel er in zit.

Maar een crack (patch) zou niet gek zijn. Volgens mij zit het programma dus op zekere hoogte aardig vol met spyware.
Vandaar een “kijk uit” als je gaat installeren. Op moment dat je hoofd MSN nummer bekend is is het moeilijk om het programma te gebruiken zonder dat ze je kunnen peilen. En je MSN nummers verandere je niet zomaar…toch