CD's worden niet afgespeeld

vbimport

Hallo,
Ik zit met een klote probleem. Als amateur zanger ben ik regelmatig bezig met harddisk-recording. De .WAV files brand ik op CD en draai ze via de CD-player in de huiskamer.
Geen enkel probleem tot zover. Nu heb ik(CD-player kapot) een DVD-speler aangeschaft (Sony DVPS325) en wat blijkt… de speler herkent m’n gebrande CD’s niet. Ook copieen van originele CD’s worden niet door de speler geaccepteerd (No Disk).
Weet iemand raad(aanschaf andere CD-speler is geen optie)?. Kan dit te maken hebben met de regio-codering van de DVD-speler ?.
Om cd’s te rippen gebruik ik CD-EX, om te branden het programma van Philips dat wordt geleverd bij de CDRW400.

Groeten,
Ron

Zijn de cd’s die gebruikt om te branden niet te dun? Ik heb ook zo’n probleem met mijn autoradio…

Probeer een ander merk van CD’s zulke problemen komen wel meer voor, er is helemaal niks mis met je DVD wel met je CD’s .
Grtz

Ik zelf gebruik meestal TDK of BASF

Gebruik Philips, dat zijn in mijn ogen de beste!

Da_Taxman

Mocht je op rewritables branden dan is dat jouw probleem.

Het ligt inderdaad aan je cdr’s!
'K heb zelf ook het probleem gehad!
Gewoon andere halen!

Mitsui!! cd’s die doen het zelfs in een broodrooster

Zelf heb ik dat probleem gehad met een CD-I speler. Iemand vertelde mij dat ik op Disc-at-once (DAO) moest gaan branden. Dit werkte goed!!! Misschien moet je dat proberen met Nero of Cdrwin.
suc6
Joker007

Bedankt, voor jullie reacties.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wat Joker007 voorstelde, branden als DAO. Dat zou het copieer-probleem kunnen oplossen. Ik probeer het.

Ron

Audio kun je het beste op 2x speed branden. Vanwege dat het loop werk van een CD-speler niet hoger gaat dan 2 speed. En als je CD-r’s gebruikt die niet 4 of 8 speed compitabel zijn. En je gaat ze toch op 4 of 8 of 12 speed branden. Dan kun je het wel met audio op je buik schrijven. Want sommige CD-speler zijn daar gewoon te gevoelig voor.

Maar Philips Premium Silver als daarmee op 8x speed brand pakken ze nog net zo goed. Maar daar is de laag ook naar gemaakt. Als die het niet doen dan kan het aan twee dingen liggen. Of je brander brand het suppeltje niet goed weg. Of de DVD-Speler is slecht in het herkennen van CD-r’s. Maar het laatste lijk me onwaarschijnlijk. Want zo’n nieuw apparaat moet zulk CD’s foutloos kunnen herkennen.