Cdrwin vraagske

vbimport

geachte mensen
ik gebruik al zeer geruime tijd een plextor 8432
met firmware 1.09

ben er zeeeeeer tevreden over

mijn harde schijf een quantum fireball 6.4gb udma

maar mijn moederbord is niet snel genoeg blijkbaar om op 8 voudige snelheid te kunnen volgen

dus had ik een pci kaartje gekocht
dat mijne pc da nu wel ondersteund een udma 66 pci controller

daar heb ik altijd op een 8x speed mee kunnen branden
maar tegenwoordig loopt mijne pc vast
als ik een cd wil schrijven op 8x 6x of 4x speed

als ik nu da kaarte eruit haal
en mijne hd gewoon op mijn moederbord aansluit
kan ik niet op 8 speed schrijven maar wel op 6 speed en lager

heb windows al opnieuw geinstalleerd
heb de nieuwste drivers van da kaartje
en toch
kweeet niet wat het probleem is
ik wil gewoon op 8 speed kunnen schrijven

heheh wat een uitleg

mmmmmmmmm lijkt toch of het aan de kaart moet lukken he
want op alle speeds burned hij niet goed als je de kaart controller gebruikt en zonder controller lukt het op 6 speed als ik je goed begrijp : dan kan het enkel aan je configuratie liggen van je controller hoor
wat juist kan ik niet meteen zeggen ?
verkeerde driver ? eens een oudere proberen of zo ?

probeer die kaart eens in een ander pci slot de duwen, dit lijkt erop alsof je een irq probleem hebt.

heb ik al eens geprobeerd
maar ik kan wel proberen
mijne interne adsl modem eruit te halen
die is er naderhand bijgekomen
misschien hebben die 2 conflicten
wie weet

ja je zegt net zelf dat je problemen hebt gekregen vanaf je die adsl netwerk kaart er bij gestoken hebt
ja dan is hetz eker een conflict tussen die 2 :
no doubt
er is weinig kans dat ik niet gelijk heb nu : het is zoals je zelf ook zegt een conflict van beiden.
probeer ze op verschillende IRQs te zetten in je bios en experimenteer met die IRQ shit tot je geen conflict meer hebt

ja gewoon kaarten uitwisselen tussen verschillende sloten todat je succes hebt!

kutkarwei ik weet het :frowning:

ik heb nu eens het volgende gedaan
die interne adsl modem eruit gehaald
en dan een cdke geschreven op 8 speed
werkt perfect

nu heb ik mijne adsl modem in een ander pci slot gestoken
sebiet nog een cdke schrijven en zien
wat dat geeft

rara rara boel is mig dat

ik heb het probleem gevonden
maar daarom noe nie opgelost

1. mijne interne adsl modem zit in de pc
    ik maak een cdke op eender welke snelheid
    pc loopt vast
    of geeft een foutmelding
    dat de hd nie kan volgen
    buffer underu ndus

2. haal ik die adsl eruit
    kan ik schrijven zoveel ik wil

maar nu
hoe moet ik dit probleem oplossen
windows is al meerdere keren geinstalleerd
heb alle pci sloten ook al eens afgegaan

ik zit dus duidelijk met een conflict
maar hoe op te lossen?

duw de adsl kaart eens alleen in een pci slot zonder je udma kaartje erin start win op. sluit nu je pc weer af en duw nu je udma kaartje er ook nog eens erbij, liefst 1 of meer sloten verder dan het adsl kaartje maar dit kan verschillen per moederbord omdat niet bij alle moederborden de pci sloten 2 aan 2 geshared zijn…
het alleveiligste is om de adsl kaart of udma kaart vlak boven je isa slot te zetten(als dit nog op je moederbord zit natuurlijk) dit slot deelt namelijk een irq met het isa slot.
en duw daarna het andere kaartje in het 3e pci slot ofzo.
kijken wat dat oplevert…
het is een rotkarwei dat weet ik, ik heb het zelfde gehad met m`n scsi kaartje die wil ook perse een eigen irq.

Kijk ook ff of die 2 kaarten ook werkelijk een IRQ sharen!
Je weet waar?! (config./systeem/apparaatbeh./eigenschapp.comp.; dan kijken bij IRQ of er meerdere apparaten dezelfde IRQ gebruiken. Evt. kan je IRQ’s vrijgeven door in je bios bv USB ofzo te disabelen!)

Originally posted by Wookie
Evt. kan je IRQ’s vrijgeven door in je bios bv USB ofzo te disabelen!)[/i]

Ik zou eerder COM-poorten uitzetten, deze worden toch bijna niet meer gebruikt. USB is iets dat ik niet uit zou schakelen (heb zelf verschillende USB devices die dan niet meer zouden werken…geen goed idee).

Seriële poorten eventueel nog voor de muis, externe modem (maar je hebt hier ADSL, dus waarschijnlijk niet van toepassing), Palmtopcradle of digitale camera (hoewel deze ook steeds vaker op USB zitten)

Nie iedereen heeft de luxe van USB al ondervonden hoor! (Ik wel daarentegen; alleen mijn Jerry gebruikt em!)

En aangezien er aan mijn seriele poorten 2 ir poorten hangen zou dat voor mij dus nie opgaan! (2 zeg ik ja, al me IRQ’s zijn dan ook bezet + 1 shared ook nog!)

IDD zoveel mogelijk IRQ’s uitzetten. Net zoals de functies “assing IRQ for USB, VGA” enz enz in de bios mee spelen. Werkt dat zonder IRQ zonder probs? Dan zo laten lopen dat speelt IRQ’s en dus meer stabiliteit…

Originally posted by Dee-ehn
…enz enz in de bios mee spelen!

Ik zou er als ik jou was [u]nie zomaar[/u] maar wat mee gaan spelen en eerst ff goed kijken of hetgene wat je wilt gaan uitschakelen nie nodig is voor je pc’tje! :wink:
Kan nare gevolgen hebben! =:-D

mwa zo erg zijn die gevolgen niet als je pc begint te stijgeren gewoon weer terugzetten zoals het stond…

Daar zijn de Fail safe defaults voor… kun je gewoon terugzetten en dan werkt het zekers :slight_smile:

Originally posted by xian
mwa zo erg zijn die gevolgen niet als je pc begint te stijgeren gewoon weer terugzetten zoals het stond…

Maar als je te laat bent is je TB gebakken! :stuck_out_tongue:

Wookie ik vraag me af hoe je het klaar speelt je TB te verbraden met verkeerde bios settings? Met de FSB omhoog gooien lukt je dat niet hoor… het enige wat er niet zo goed voor moet zijn (duh) is het OC’en met de multiplier… maar daarvoor is er een shutdown temperature dus het zal wel meevallen :slight_smile:

leuk n u66 controller

maar heb je ook n U66 flatcable aangesloten

de 6.4 quantum is niet n U66 hdd…
dat zal de prestaties niet ten goede komen.

ik heb natuurlijk een u66 cabel aangesloten
ik heb zelfs nog een 2de gehaald
misschien was ie kapot

nu kan ik dus cd’s schrijven zoveel ik wil
maar wel met mijne adsl modem uit de pc geflikkerd

wil ik internetten
moet ik mijne adsl modem er terug inbakken

een raar probleem
maar misschien met jullie steun kom ik er wel uit