CDRwin 3.8 probleempie

Heb van het weekend ff CDRwin 3.8 geinstalleerd zodat ik CD’s kan fikken mbv. Cue file.
Maar helaas werkt het niet, CDRwin geeft aan dat er geen recorders gevonden zijn… dus geen brander in te stellen. (ook niet handmatig, de barnder staat er niet tussen, en ik kan ook niks kiezen uit het lijstje)
Ik draai XP en heb een plextor 24/10/40, en ook NERO geinstalleerd… dat het btw wel doet.

Waaraan kan dit liggen?? Moet ik mischien CDRwin4.0 installeren?? Of is het een een of andere instelling??

mazzl

Heb je ook je Aspidriver geinstalleerd ?
Te downloaden bijv hier http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverindex.html

Je kunt de ASPI layer eventueel ook van www.cdrsoft.cc downloaden (ik gebruik zelf ForceASPI zonder problemen onder WinXP).

Ik denk dat het daar aan ligt. Nero werkt wel omdat dit programma zijn eigen ASPI aan boord heeft.

Op de download site van Adaptec, heb ik geen idee waar te zoeken… search op “ASPI” levert niks op, ook onder winXP niks te vinden… :confused:

Heb Force ASPI 117 gedownload… welke file moet ik van de zip opstarten??? :confused:

mazzl

Originally posted by MagikChris
[B]Heb Force ASPI 117 gedownload… welke file moet ik van de zip opstarten??? :confused:

mazzl [/B]

Lees de index.html die erbij zit! (verder kijken dan je neus lang is! :))

Ik had idd al de index file ontdekt… was iets te snel met reageren!!! Maar btw THXs

Ik neem aan dat force ASPI ook geldt/werkt voor CloneCD…??

mazzl

CloneCD heeft z’n eigen ASPI dus heeft die ForceASPI niet nodig! :slight_smile:

Idd CloneCD doet het gewoon goed…

Maar ik heb forceASPI ff over mn systeem heen laten gaan (volgens de index.htm file), ge-reboot, en daarna aspi check uitgevoerd.

Ik krijg dan het schermpje waarin de (adaptec) ASPI wordt aangegeven maar er staat helemaal geen datum/versie/size bij alleen de namen (WNASPI32.dll, WNASPI.dll, ASPI32.sys en WOWPOST.exe) en bovendien staat onderin de melding “ASPI is not properly installed. One or more components have been replaced with older versions of the software”

CDRwin geeft nog steeds aan dat het geen brander(s) kan vinden, wel de readers waaronder ook mn plextor… :confused:

ik heb forceASPI nog een keer uitgevoerd… maar blijft hetzelfde :frowning:

mazzl

installeer compel aspi
www.cdrsoft.cc -> search ‘compel’

dan doet ie ut denk ik