CDrom speler werkt niet lekker meer na

Na installeren van mijn nieuwe brander (plextor 24/10/40 :stuck_out_tongue: ) en vervolgens nieuwste versie van NERO 5.5.5.1 (of 4) ook te hebben geinstalleerd gaat er het een en ander niet helemaal OK…

ff wat config uitleg:
prim IDE = HD (100GB)(master), en 40x CDRom speler (slave)
sec IDE = Plextor 24/10/40 (master)
OS = Win XP prof. (final)

Wat gaat er nu precies niet helmaal lekker… als ik winXp opstart is er niks aan de hand… alle master en slave instellingen schieten voor bij en XP start gewoon lekker snel door (zoals het hoort!!), maar leg ik een data CD (met mp3’s) in de CD speler of CDwriter wordt er soms aangegeven dat er niks op de CD staat en bovendien kan ik niet op de CD komen ('waiting for CD oid"). Mn brander fikt als een speer, maar wil ik de data bekijken op de CD die gebrand is, en dus nog in de brander ligt, kan ik de CD niet benaderen, vervolgens in mn CDrom speler gewoon wel te bekijken…???
Ik had ook nog ff een probleempie met audio CDs die de mediaplayer wel afspeelde maar geen geluid weergaf, maar opgelost door winamp 3 beta er af te gooien en nu oudere 2.xx versie te laten draaien… audio Cds spelen nu wel af (onder winamp… bij de beta release van 3 lukte dat niet)

Ligt dit nu aan de ASPI layers oid?? want als ik en ander brand proggie installeer (CDRwin) komt er een melding te staan dat er geen ASPI layer is , en ik kan dus ook mn brander niet kiezen in CDRwin.
Maar naar mijn weten installeerd NERO toch ook de ASPI layers??

hoe zit dit nu…??? Gewoon ff ASPI layers installeren of ligt het aan plexTools?? of aan XP instelling… of een andere oplossing???

mazzl

Nero gebruikt idd z’n eigen ASPI driver, maar voor de rest (nie CCD; ook eigen) kan je gewoon een ASPI driver installen!
Ga naar CDRsoft.cc en download daar ff ForceASPI. FF installen die zooi en dan kijken wat ie doet! (denk dat dat het is…)

Ok, eerste fout je mot bij winxp geen writers installeren, winxp heeft ze eigen drivers. Gewoon die writer in je systeem rammen, nero installeren en branden maar, vooral geen plextor programma’s installeren!