Cdfreaker Senior

vbimport

Helft ouderen vertrouwd met pc

Uitgegeven: 7 juni 2004 13:53

AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlandse 50-plussers is vertrouwd met de computer. Dat blijkt uit een onderzoek van Interview-NSS in opdracht van SeniorWeb. Echter 65-Plussers blijven achter: slechts één op de vijf pensioensgerechtigden weet om te gaan met computer en internet.

SeniorWeb heeft het afgelopen jaar 45.000 cursisten wegwijs gemaakt op computergebied. Vooral zaken als digitale fotografie en internetbankieren slaan aan onder ouderen. De website van SeniorWeb wordt maandelijks bezocht door 450.000 bezoekers.

De organisatie heeft als doel iedereen die niet met een computer is grootgebracht kennis te laten maken met de mogelijkheden die het apparaat biedt. Vooral het contact per e-mail en internet met bedrijven en overheid kan senioren van pas komen, aldus SeniorWeb .

==========

Het wachten is op de eerste 50 plusser of istie er al ??
:smiley: :smiley: :wink:

FutureProof bijna :slight_smile:

mijn vader, maarja die is hier niet :slight_smile:

Mijn vader is de 50 gepasseerd (2 weken geleden) en kijkt hier ook wel eens rond als ie wat zoekt (maar hij is geen regged user)

Mijn vader weet niet eens wat een computer is. :o

Ik denk dat ik mij ook wel een cdfreak senior mag noemen daar ik van 50 ben. :slight_smile:

Ik heb vorig jaar op verzoek een pc in mekaar geflanst voor m’n (schoon)oma en d’r van wat basis info voorzien. Nu een klein jaartje verder heeft ze inmiddels inet via de kabel en is ze in het bezit van een 19" monitor en draadloze muis, want 15"/56k/draadmuis kon echt niet meer! :wink:
En het verbaast mij ook hoe snel ze het oppakt. Ze mailt de hele familie en had het laatst over dat ze een scanner wilde hebben. En dat voor iemand die vorig jaar het nog grappig vond dat als je de muis bewoog, dat dan het pijltje op het scherm mee bewoog!!! :iagree:

Pas was ze een werkbalk kwijt in d’r outlook. Ze was op verjaardag hier dus een vriend van mij die legt d’r uit hoe ze dat terug kan toveren. Vervolgens wordt ze om een uur of 11 's avonds naar huis gebracht en ik kom 's nachts boven en tjek nog ff me mail en zie dat ze om 0.00u me gemaild heeft met de melding dat het gelukt is met d’r werkbalk… hahaha! Hoe bedoel je addict, m’n oma’tje van 76 jaar! :bow:

mijn vader tropischvisje is een 50 pluser

Me vader is iedere keer weer blij als ie de powerbutton gevonden heeft