CD vraagt om specifieke drive

Met virtual drive heb ik op mijn gewone computer een beveiligd spel geladen. Toen ik het spel teruggebrand had om het op mijn laptop te spelen, wilde het spel niet meer installeren. Toevallig probeer ik het bij een kennis en wat blijkt, het spel kan alleen via de H-drive geinstalleerd worden. Hier begrijp ik niets van. Dit probleem doet zich voor, sinds ik een extra harde schijf in mijn computer heb geinstalleerd. Wie weet raad?

Hai,

Welkom hier namens mij. Als ik het goed heb begrepen vraagt je spel om een cd die in de H drive geladen is. Nu je er een HD bij hebt gezet zijn een aantal driveletters wel verandert Je hebt de A-drive de C-drive en alles wat daarna komt. Mocht je nieuwe HD een driveletter hebben gekregen die na de C of de d of nog verder maar nog voor de laatste komt kan het zijn dat alles een plaatsje is opgeschoven. Je virtual drive maakt nl een software matige drive aan die door je pc wel als een hardware matige drive gezien wordt en dus als zodanig ook een driveletter heeft gekregen. Dan komt mijn volgende vraag. Ik weet niet of je het originele spel ook in je bezit hebt (lees gekocht in de winkel) en dus een backup iso hebt gemaakt want anders zou je het eens met het origineel kunnen proberen. Het zou nl niets uit moeten maken op welke drive je cd / dvd speler ook zit want het spel zou die automatisch moeten vinden .

mzzl Dunedaïn

Hallo Dunedaïn,

Bedankt voor je reactie. Dat de CD er om vraagt, is wat overdrachtelijk bedoeld, hij installeert alleen maar in de H-drive (dvdbrander) en in de andere drives geeft hij een foutmelding. Ik weet dat de schijfletters opgeschoven zijn maar het lijkt mij toch ook, dat dit niet mogelijk moet zijn. Ik heb inderdaad mijn originele CD weer eens tevoorschijn gehaald, en die installeert nog zonder probleem. Als je nog een idee hebt, waar het in zou kunnen zitten, dan hoor ik het graag. Het lijkt wel, alsof virtualdrive (8) bij het terugbranden meegeeft, dat op een bepaalde drive geinstalleerd moet worden.

Groeten,
Hans