Cd speler probs

vbimport

Ik heb thuis 2 cd spelers staan met problemen.

1. Een Sony. Probleem: inlezen van veel cdrz gaat slecht (kan wel eens 10 min duren) of helemaal niet. Als ze eenmaal ingelezen zijn kan het onder het afspelen nog fout gaat (opeens No Disc enzow). Dit probleem doet zich sinds een tijd voor. Ik heb reeds de lens gereinigd en de geleiding gesmeerd…
    Het vreemde is dat wanneer de kap openstaat hij alles goed doet, maar het deksel erop niet…?

2. Een Philips (dat is synoniem voor vreemde problemen). Soms heeftie een periode als ik een CD erin doe dat hij alleen maar “error” aangeeft, maar dan ook bij iedere cd die je erin duwt! Wacht je een paar uur dan leest hij alles. Ook van deze jongen is de lens schoon…

Iemand idee?

Hmmm, een vaag geval…

Ik heb ook een Philips CD-speler, maar die leest echt alles, Heb je al eens een mail gestuurd naar de fabrikanten??

Gooi die cd-spelers eens open, blaas het stof eruit. En check eens op slechte contacten en desnoods hersolderen. Als je niet zeker bent of het een slecht is, hersolderen.

Waarschijnlijk ligt het hieraan omdat hij het soms wel en soms niet doet. Moest er een component stuk zijn dan doet ie het meestal in totaal niet meer.

Hmmm die Philips heb ik nog niet geprobeerd, maar de Sony heb ik volledig gecontroleerd en zelfs al eens volgespoten met contactspray… no effect!

misschien heeft het iets met de keoling te maken! Als hij het met kap eraf wel doet zou je dat bijna wel gaan denken

Ik zat ook te denken aan:
-koeling
-lichtinval (reflectie???)
-posistie (ding stond op mijn schoot dus niet 1005 recht)

1: sony deze is de moeite van het redden nog wel waard…probeer eens het sleetje waar de lens in heen en weer loopt in te vetten met wat naaimachine of
tekentafel vet…
mocht dit niet helpen dan kan het zijn dat de lens niet meer gefocussed kan worden doordat er vuil ONDER de laser zit…meestal als je schoonmaakt maak je de lens schoon maar de lens beweest een paar mm op en neer en daar kan een haartje oid oner zitten waardoor hij niet meer scherp kan stellen…

2: Duhh Philips…

De Sony misschien eens doorblazen met perslucht?

Tja de flips… tis flips he dat is vragen om probs!

Originally posted by Dee-ehn
De Sony misschien eens doorblazen met perslucht?

ik wil m weleens mee naar mn werk nemen daar hebben we perslucht om pc`s mee door te spuiten…

[
Tja de flips… tis flips he dat is vragen om probs!

ja en je krijgt ze ook nog…

Euh ja ik zal ff testen of het met licht te maken heeft (laten staan met de kap open of met de temp… zou het dat niet zijn dan geef ik je hem mee om hem eens te laten uitblazen!

Originally posted by phrozeman
[B]Hmmm, een vaag geval…

Ik heb ook een Philips CD-speler, maar die leest echt alles, Heb je al eens een mail gestuurd naar de fabrikanten??

[/B]

Ik heb dus ook een Philips CD speler die het gewoon vertikt originele CD’s te spelen: steeds de error: disc is not finalized, maar het rare is dat als ik van de originele CD een kopietje bak, dat die het dan zonder enig probleem leest… CD-R’s dus wel, origineel niet :confused: De originele CD leest overigens wel in een Pioneer speler of mijn Sony discman… weird :slight_smile: