CD schrijvers reviseren

vbimport

Ik heb momenteel 2 cd schrijvertjes thuis liggen die niet of bijna niet wilen werken…

1. Een 4x Philips IDE (CRW400 ofzow). Deze geeft bij snelheden hoger dan 2x altijd een track following error. Ik heb de geleidingen van de laserunit schoongemaakt en gesmeerd, de laserlens schoongemaakt etc etc maar dat wil niet baten (ik denk trouwens niet dat de laserunit versleten is daar de drive nooit veel gebruikt en altijd netjes behandeld is…)…
    Andere CDR’s helpt trouwens niets…

2. Een 12x Plextor (12/4/32 SCSI). Deze geeft onder het schrijven naar CDR’s (CDRW’s werken goed) telkens een write error. Wederom onafhaneklijk van de media die gebruikt wordt (van zeer goedkope tot zeer dure CDR’s). Ik heb de lens al schoongemaakt, het apparaatje uitgezogen:cool: en de geleiding van de laserunit gesmeerd…
    Ook deze drive is nooit zo gek veel gebruikt (denk een 500 kopietjes… en uit ervaring weet ik dat een Plex heel wat meer kan :))…

Als iemand een idee heeft hoe ik deze drives weer tot leven kan roepen: graag!!! Ik wil ze namelijk niet gaan opsturen ofzow aangezien van beiden de garantie verlopen is…

kijk anders hier effe: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_repair.shtml

mischien heb je er wat aan

greetzzz,

crackerw

Hmmmz ik heb het ff gelezen maar het heeft me niet gek veel nieuws verteld. Ik ga wel nog eens proberen de geleiding met siliconenvet te smeren (ik heb nu modelbouwvet gebruikt)… misschien dat dat helpt :)…

iig bedankt!

Wij hadden op ons werk ook een externe SCSI plex 8/2/20. Deze gaf op 8 lezen ook altijd een write error. De enige manier was om hem op 4 speed nog te laten fikken. Nu hebben we een 24/10/40 en fikt zonder probs. Maar schoonmaken enzo heeft ook niet geholpen van die SCSI. Maar als jij nog iets anders weet wil ik het graag van je horen.