CD rom wordt wel herkent maar kan geen cd's lezen ?!?!

Als ik m’n cdrommetje netjes in de kast kwak aansluit enz is er niets aan de hand in windows krijg 'k n mooi cdrom logotje te zien maar als ik op deze beste kerel klik krijg ik de melding dat er geen cd’s inzitten terwijl deze er toch echt daadwerkelijk in zit …

ThanX SuperAppelflap

Toch niet een blanco cd’tje inzitten ?
Of heb je het met alle cd’s ?

uh… nee 't is bij alle cd’s zelfs bij helemaal origineele cdtjez !!! 'k snap dr echt geen flikker van …

Er zit btw ook nog een brandertje in (een sczi om precies te zijn ) en deze geeft het zelfde probleem

FF in 't kort:

Er is dus wel een cdrom / brander in windows maar kan niet uit gelezen worden …

mzl Superappelflap

Zit het master/slave gebeuren ok?
Nieuwste ASPI drivers erop?

sorry wat bedoel je met ASPI-drivers ??!?!?! als 'k m’n Creative cdrom spelertje dr op aansluit werkt dit wel ?!?!?!

Ik zit niet in hardware ofzo, maar zou het een irq (heet toch zo?) conflict kunnen zijn? Zoiets had ik met m’n netwerkkaart en videokaart (alleen kon de pc bij mij niet opstarten, steeds tot de desktop, en dan starte ie automatisch weer opnieuw)

Originally posted by jojk
Ik zit niet in hardware ofzo, maar zou het een irq (heet toch zo?) conflict kunnen zijn? Zoiets had ik met m’n netwerkkaart en videokaart (alleen kon de pc bij mij niet opstarten, steeds tot de desktop, en dan starte ie automatisch weer opnieuw)

Dit kan in principe niet je CDrom belemmeren omdat je IDE kanalen een eigen IRQ gebruiken die niet door andere apparaten beschikbaar is!

Originally posted by SuperAppelflap
sorry wat bedoel je met ASPI-drivers ??!?!?! als 'k m’n Creative cdrom spelertje dr op aansluit werkt dit wel ?!?!?!

Had dit probleem ook bij 2K & XP dat me CDrom ut soms niet deed! Er staan standaard daar geen ASPI’s op. Heb ze er toen bijgezet en geen probs meer daarna!
Hier te halen.

Good luck! :wink:

Beste ASPI is naar mijn mening nog steeds ForceAspi…

indien gevraagd… mail maar ff naar dee-ehn at cdfreaks dot com :slight_smile: en ik stuur hem wel ff…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Beste ASPI is naar mijn mening nog steeds ForceAspi…

indien gevraagd… mail maar ff naar dee-ehn at cdfreaks dot com :slight_smile: en ik stuur hem wel ff… [/B]

Kannie die nie ff op-de-lijn zetten?! (online…hehe)

Originally posted by Wookie

Kannie die nie ff op-de-lijn zetten?! (online…hehe)

wookie is weer lekker bezig

dat had ik ook toen ik mijn master- slave instellingen van mijn brander en dvd speler om zetten dus ik denk dat het probleem in je master - slave instellingen zit. die goed zetten en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Ik heb die ASPI drivers gedownload maar het onderstaande krijg’k te zien … lijkt me toch wel dat 't dan goed zit …

Verder heb’k ook echter weinig vertrouwen in dat master / slave gebeuren omdat dat eigenlijk gewoon niet fout kan zittuh … kep m’n 2 hd’s op master en op slave staan in gleuf 1 en cd rom + brander op master en slave op gleuf 2 …

ben 'k nu gek ofuh …

SuperAppelflap

ps. kiek anders gewoon ff op http://www.geocities.com/superappelflap/cdfreaks/naamloos.jpg want bij mij doetie 't ook niet altijd hiero in’t forum …

Of www.geocities.com is gewoon KUT

Wat je nog zou kunnen proberen is dat je een nieuwe kabel er aan hangt.:cool:

Ik heb zo’n probleem eens een paar keer gehad , 1 keertje heb ik Windows opnieuw geinstalleerd (een of andere vxd was fout) , en een keertje heb ik er nieuw geheugen in gemept , toen werd de cd in de speler wel goed herkend.

Probeer het eens onder Dos met de vertos drivers.

zoek maar op google naar vertos cd drivers