Cd rom in win 2000

vbimport

Ik heb hier een probleempje onder windows 2000. Ik kan namelijk geen cd’s meer lezen met mijn cdrom of writer. Hij zegt telkens : apparaat ontoegankelijk. Onjuiste functie.

Wat kan ik hieraan doen?

Deed Windows 2000 dat eerst dan wel? Graag wat meer informatie.
Probeer anders de cdrw en de cdrom uit het configuratiescherm te verwijderen en de pc pnieuw naar hardware te laten zoeken.

Jep, in het begin herkende win2000 ze wel en kon ik ze ook gewoon gebruiken zoals het hoort. Het is pas sinds gisteren dat ie ze niet meer kan benaderen. De toestellen werken wel correct.

Ik zal es kijken wat het geeft als ik ze verwijder.

greetz

Originally posted by crest
Deed Windows 2000 dat eerst dan wel? Graag wat meer informatie.
Probeer anders de cdrw en de cdrom uit het configuratiescherm te verwijderen en de pc pnieuw naar hardware te laten zoeken.

nope, het blijft hetzelfde … :frowning:

Controleer eerst even je master/slave instellingen!!

Daarna even ASPI drivers erop zetten (deze zitten standaard nie in Win2K).

Heeft hier ook hoop problemen opgelost! :wink:

Ik heb dus een dualboot hier win2000 en win98SE. Onder windows 98 kan ik ze wel gewoon gebruiken.

Ik heb op cdrsoft wel winaspi drivers gedownd en geïnstalleerd maar dat bracht ook geen zoden aan de dijk. Of waren het misschien geen goeie drivers?

greetz

Probleem al opgelost ?.

Waarschijnlijk is dit veroorzaakt door een programma installatie , zoals je zelf zegt onder win98se geen problemen .

Dus kapot is ie niet …

Kun je terug halen wat er met het computer systeem is gebeurd voordat dit probleem zich voordeed.

Zijn er nieuwe programma’s geinstalleerd ?