CD-R word van de Zomer duurder

vbimport

Ik zit net een beetje nieuws te lezen. En zie ik opeens dat de CD-R van de Zomer duurder word. Nou wat is dat voor een gezeik.

Het gevolg van deze komende drastische prijsstijging is een flinke onderproductie. In 1999 was er een overproductie van ongeveer 1 miljard CD-R’tjes, waardoor veel fabrikanten CD-R’tjes voor erg weinig verkochten. Nu is een groot deel van deze fabrikanten uit de business gegaan en een ander deel van de fabrikanten draait niet meer op volle kracht.

Het is gewoon een grote bullshit. Maar ja dan hammersteren gewoon tot aan de zomer en daarna niet meer.

Das juist de bedoeling van die bullshit…dat ze snel een grote omzet gaan maken! niet hamsterru dussss :wink:

mag ik er op wijzen dat dit niet geldt voor alle cdrs :wink:

Ja De CRW blijven hetzelfde maar of de CD-R’s alllemaal hetzelfde blijven ik weet het niet. We zullen zien.

ik had het op de cdrs :wink:

het ging enkel om de cdrs die komen die gemaakt worden door Memorex, TDK, and Verbatim

dat zij geen afzet vinden voor hun markt waar kan ik best begrijpen daar hun prijzen reeds aan de hoge kant waren, en door deze nu te verhogen zullen ze der met nog meer blijven zitten.

CDrs zoals princo enzo worden dus niet duurder want zij maken hun cdrs zelf :wink:

OOOOOOOOHW dan is er nix aan de hand toch?

Philips valt er ook nie toevallig onder ofzow heh?

Ik wil niet zeuren hoor, maar ik geloof het niet echt.
Vorig jaar zou dit ook gebeuren maar de prijzen gingen alleen omlaag?

Als platinum enzo maar bij de gulden blijft vind ik alles best :wink:

Als de prijzen gaan stijgen van die cdr’s dan kun je dat altijd nog zien aankomen. Ze zulllen echt niet 1,50 per cd in een keer duurder worden, maar geleidelijk met steeds een kwartje, als ze in een keer heel erg duur worden heb ik er een mooie handel bij, ik heb namelijk nog 200 lege cdr’s hier staan :smiley:

schiet niet op toch 200 stuks maar…als we nu massaal gewoon bij oppussuplies een stuk of 10.000 cdrs inslaan dan tikt het lekker aan als je ze allemaal met een 50 cent winst kan verkopen… :slight_smile:

5 ruggen winst is altijd leuk :smiley:

Volgens mij gaat er hier iets fout.

Stel ze hebben in 1999 1 miljard cd’s teveel gemaakt. Wel een beetje verdacht dat er binnen een maand nadat er een 16x fikker was, waren er nergens meer cd’s te vinden waarvan de maximale bransnelheid minder was dan 16x. Terwijl het mij toch juist logisch lijkt dat je als winkelier het fifo systeem handhaaft. Waarom zou je al je max 8x cdr’s bewaren terwijl de mensen die veel branden allang 12x of nog hoger hebben? Die cdr’s wordt je dan moeilijker kwijt, maar dit is dus helemaal niet het geval…

• craPsje gelooft dat verhaal van die 1 miljard cd’s teveel niet echt…

Dat de fabrikanten dreigen met prijsverhogingen hoef je nie zo bang van te worden, als de 1 nm duurder wordt stap je gewoon over op een ander merk! Het blijft in dit verhaal wie ut goedkoopst is, verkoopt ut meest!
Als de fabrikanten met z’n allen een overeenkomst gaan sluiten, wat mij nie zo snel lijkt te gebeuren, dan is de mogelijkheid wel aanwezig!

Maar waar we veel banger voor moeten wezen is dat de overheid hier geld in gaat zien en dan vette accijnzen erop pleurt zodat we ons scheel gaan betalen!
Kijk maar is naar benzine of sigaretten!
Dat zou dus echt nie ok zijn! (hopen dat er niemand v/d overheid dit leest en dat ik em dan op gedachten breng; anders ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen hoor, dus geen schadeclaims!!) :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]schiet niet op toch 200 stuks maar…als we nu massaal gewoon bij oppussuplies een stuk of 10.000 cdrs inslaan dan tikt het lekker aan als je ze allemaal met een 50 cent winst kan verkopen… :slight_smile:

5 ruggen winst is altijd leuk :smiley: [/B]

Zit je wel met de opslagkosten en het risico dat je niet alles verkoopt. Dus van die 5 ruggen zul je maar bar weinig terugzien. :frowning: