CD-R excl. BTW

vbimport

Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe je cd-r exclusief BTW kan kopen. Nu moet ik steeds 17,5% over het gehele bedrag betalen, wat aardig kan oplopen. Er moet toch een manier zijn, buiten de mogelijkheid om via een bedrijf de cd;s aan te kopen. Om op deze manier aan de cd’s te geraken. Heeft er iemand enig idee.

Greetz,

Enigmastar

BTW reken je in principe altijd af. De enige manier om eronderuit te komen is bij levering aan het buitenland, maar daar heb je speciale beschikking van de belastingdienst voor nodig en die krijg je (als ik het goed heb) pas als belastingheffing in het buitenland gegarandeerd is.

Ook bij levering aan bedrijf dient de BTW te worden betaald, alleen deze kan verrekend worden met de af te dragen BTW.

Je kunt een BTW nummer aanvragen wanneer je ondernemingsactiviteiten ontplooit, je hoeft dan niet eens ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel.

Geen enkel bedrijf zal zomaar leveren ex BTW, omdat als blijkt dat dit onrechtmatig is gebeurd, zij opdraaien voor de BTW en niet jij.

Levering van diensten ex BTW is iets eenvoudiger, dat kan gewoon als zwart werk, maar levering van producten is erg lastig. Ofwel gestolen waar ofwel frauduleus (controle bestelde goederen = geleverde goederen)

Ok, tot zover een korte les in de belastingkunde. DIt was geheel uit het hoofd en hier kunnen op geen enkele wijze rechten aan ontleend worden

Da_Taxman