CD gedeeltelijk rippen

vbimport

Met welk programma kan ik het “enhanced” gedeelte van een audio cd rippen zonder dat ik de audiotracks meeneem :confused:
Als ik programma’s als CloneCD of Blindread gebruik kan ik alleen maar de hele CD rippen.

b.v.d.

ja zeker, goed progie is bijvoorbeeld EAC (Exact Audio Copy) of Audiograbber (vind ik niet zoooo goed, maar werkt wat simpeler) dan kun je tracks (want daar praat je over) afzonderlijk naar je hdd’tje kopieren.

Ik moet zeggen dat ik het progje AudioConvert ook heel handig vindt! Kan je ook mee rippen!

Overigens vind je hier aardig wat audioprogjes!

Dit enhaced gedeelte is toch meestal een videotje of zo (computerfiles?)
Als je de cd gewoon in de cdrom doet en hem met de verkenner opend dan kun je ze volgens mij gewoon copieren

Originally posted by Crowley

Als je de cd gewoon in de cdrom doet en hem met de verkenner opend dan kun je ze volgens mij gewoon copieren

Zijn vaak *.cda files! Als je die gewoon copied krijg je weinig muziek op je HD! :stuck_out_tongue:

Niet als je gebruik maakt van het aangepaste CDFS.VXD bestand wat Windows gebruikt om Audio CD’s weer te geven. Op mijn site staat dit bestand plus een uitleg onder Kopieer Tools. Als je het oude bestand vervangt zal Windows Audio CD’s weergeven als WAV bestanden :slight_smile: Wel ff opletten dat het niet met alle CD-ROM spelers werkt en alleen in Win9x en dus niet in Win2000/NT. Dus maak eerst een back-up van het oude CDFS.VXD bestand!

Op CD Freaks fp is dit bestand ook behandeld voor de SafeAudio beveiliging…

Originally posted by G@M3FR3@K
Wel ff opletten dat het niet met alle CD-ROM spelers werkt en alleen in Win9x en dus niet in Win2000/NT. Dus maak eerst een back-up van het oude CDFS.VXD bestand!

'K draai 2K! :wink:

Originally posted by Wookie

'K draai 2K! :wink:

Dan gaat het niet door :slight_smile:

Originally posted by Wookie

Zijn vaak *.cda files! Als je die gewoon copied krijg je weinig muziek op je HD! :stuck_out_tongue:

maar het ging om het enhanced gedeelte, dat zit in de tweede sessie van de CD en is over het algemeen data (anders is er zo weinig “enhanced” aan de cd…)